Toe zijn aan zindelijk worden?

Hoi Patricia,

Het is wel vroeg, maar het klinkt er wel naar hoor. Je kan het allicht eens proberen. Ze moeten er zich van bewust zijn. Om mij heen zie ik alleen maar kindjes die pas met 2,5 a 3 jaar zindelijk worden. Volgens mij is dat zo'n beetje de gebruikelijke leeftijd.
Groetjes,
Machteld
 
Hoi,

Het lijkt erop dat je zoon het idd al door heeft als hij plast. De vraag is of hij door heeft dat hij moet plassen. Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is door het te proberen. Lekker in zijn blote kont laten lopen thuis en het potje midden in de kamer zetten, dat werkt bij ons het beste. Mijn beide dochters waren zindelijk (dag en nacht) toen ze 2 jaar en 3 maanden waren.

Het nadeel van zo vroeg zindelijk maken is echter wel dat je merkt dat er met iedere nieuwe ontwikkeling, iedere verandering een weerslag heeft op het plassen en poepen. Zo hebben ze ook vaker ongelukjes.... Maar ja, het is ook wel heerlijk om niet steeds luiers te hoeven verschonen.....

Wij hebben trouwens als extra stimulans een kaart gemaakt en op de deur van de wc gehangen. Iedere keer als er dan wat op het potje of de wc gedaan werd, mocht er een sticker op de kaart geplakt worden. Als er dan een rij vol is geplakt mochten ze een klein kadootje uitzoeken van 1.50. Werkte bij ons enorm motiverend. Merkte zelfs dat ze naar de wc gingen op de gok, want misschien mag ik straks wel een sticker!

Sterkte Lin
 
hoi inderdaad erg vroeg 14 maanden maar het kan (wel eens vaker gehoord). Ik zit nu ook te denken om mijn zoontje (20 maanden) te laten wennen aan potje. Hij doet precies hetzelfde als hij gaat douchen plast hij eers voordat hij in bad gaat of douch. En soms gaat hij op ze hurken zitten om te gaan plassen, en zegt hij kijk mama plassen.
maar als ik hem op potje zet doet hij niets. Vind heel moeijlijk hoe ik dat moet gaan doen om hem te gaan trainen. Veel zeggen hij moet zelf aangeven wanneer hij er klaar voor is. En volgens mijn moeder, begonnen ze met ons ook al met 1 jaar, dus je snap wel dat hun generatie mij aankijkt van is dat kind nog niet zinderlijk! Maar ja trek me daar niet zoveel van aan.Succes
 
Terug
Bovenaan