<p>Onze dochter is net 8 maanden dus ik heb geen haast. Eerlijk gezegd moet ik niet denken aan een tweede erbij nu.Wij hebben de eerste 3 maanden als enorm zwaar ervaren. Baby huilde erg veel en slapen ging moeilijk. Hierna werd het wat mij betreft iets makkelijker. <br />Mijn man ervaart het nog steeds als erg zwaar. Het moeilijkste vind hij dat hij zo weinig tijd voor zichzelf overhoud. Maar telkens als de dingen net goed gaan voor mijn gevoel komt er weer wat nieuws wat gepaard gaat met veel huilen. Niet slapen overdag, oververmoeid, krampjes, warmte, tandjes etc. Het is gewoon heel veel werk, kleine wilt de hele dag vermaakt worden. En sommige dagen zijn gewoon zo veel. </p><p>Nu hebben wij altijd voor ogen gehad meer dan 1 kindje te willen met niet te groot leeftijd verschil. Van de geboorte af aan roept man nu echter dat hij er geen een meer bij wilt. Wanneer we echt zware dagen of nachten hebben word dit vaak vanuit emotie nog een keer geroepen. Ik denk, nu niet. Maar bij mij is de deur niet gesloten. Maar ik weet ook niet zeker of het wel verstandig is gezien hoe zwaar wij het ervaren. Ik ben bang dat het meeste op mij terecht zou komen en ik dat niet ga trekken. Erover praten op dit moment met man gaat niet, hij wilt niet, punt. </p><p>Herkenbaar voor iemand? Heeft iemand dit ook gedacht en wanneer was je zeker van je kinderwens voor een tweede? Of hoe heb je je toekomst beeld aan moeten passen toen we geen tweede meer kwam?</p>