toetje

Hier meestal een danoontje, maar soms ook gewoon vla of vruchtenyoghurt.
Of gewone yoghurt met dixap of siroop.
Ik maak me er allemaal niet zo druk over wat ze wel en niet mogen, het is maar een klein beetje wat ze krijgt.
Sil

Ze zeiden bij het cb tegen mij dat het pas vanaf 9 maand mag en tegen mijn buurvrouw (haar dochter is  2 weken jonger) zeiden ze vanaf 7 maand. Dus lekker tegenstrijdig.
Alicia krijgt van mij gewoon een toetje. Ze krijgt meestal optimel yoghurt  met aardbei. Dit is de enige yoghurt die wij zelf ook altijd eten en ik ga echt niet speciaal voor haar andere aanschaffen. Ze vindt dit echt heerlijk. Zo heel af en toe krijgt ze danoontje, maar vindt ze toch minder lekker. meestal eet ze daar de helft maar van op.

Erikjan doet zijn mond ook wijd open, voor alle zuiveltoetjes. Ik geef hem ook van alles.... Danoontje, yoghurt, vla, mona-dingen, saromapudding, enz.

Ik mocht hem allles geven van de kinderarts,. al zei hij iets over het vetgehalte, maar weet het niet meer precies (hij was toen 6 maanden, daarna niet meer geweest...) Ik dacht iets met 3,5 % ofzo...?

Janine

Hoi
Milan kreeg yogolino en die gingen er zeer goed in. Ook hij had z'n mond al wijd open.
Het is wel erg zoet, wij zijn overgestapt naar yoghurt met vanille. Vindt hij ook lekker, gewone vole yoghurt een paar happen.

Hoi,

Heather krijgt geen toetje, omdat wij altijd heel laat eten krijgt ze pas als wij ook aan tafel zitten een lekker bakje volle yoghurt. Andere smaakjes krijgt ze af-en-toe, maar ik ben wel streng met zoete  dingen. Dat is echt een traktatie.

Overigens kregen wij ook met een maand of 8 te horen van het cb dat we rustig yoghurt konden gaan geven.

Groetjes, KT

Ik hoorde met 6 maanden op het CB dat ik vanaf 7 maanden  yoghurt zonder suiker, diksap e.d. kon gaan geven. Zonder toevoegingen om kinderen ook aan andere smaken dan zoet te laten wennen. Ik ben ook niet van plan om allerlei kindertoetjes te geven, ik vind het belangrijk om hem zo lang mogelijk suikervrij/arm te laten en vind het ook gewoon echt niet nodig, hij vindt yoghurt heel lekker.
De keer daarop hoorde ik van een andere VPK op hetzelfde CB dat ik vanaf 9 maanden met yoghurt mocht beginnen. Gek he dat ze geen eenduidige adviezen geven.

Zo reageert Elise dus als ze yogurt krijgt....Helemaal niet lekker dus!!

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan