Tongriem knippen

LLII dankjewel voor je berichtje. Heb idd gehoord over die hartvorm, maar dat is niet bij mijn dochter. Ook legde de lactatiekundige uit dat het niet zo simpel was als dat jij verteld. We moeten 8 dagen lang, 8 keer per dag haat tong masseren. Ook snachts. Moeten haar daarvoor wakker maken midden in de nacht omdat de tong anders te lang in dezelfde houding ligt en het weer zo terug kan groeien zoals het was..

Ramboo dankjewel voor je berichtje. Kan het me dan idd wel voorstellen ja.

Jillm dankjewel voor je berichtje. Oh toevallig! Zeker een lastige keuze ja.. hoe oud is je kindje & wat waren de klachten als ik vragen mag?

Plukkiee dankjewel voor je berichtje. Precies, dat denk ik dus ook.. maar zo dubbel. Oei, nee nog niet, zal eens een poging doen voor een foto. Wordt waarschijnlijk wel morgen. Maar thanks dat je mee wil kijken!

LinLiz dankjewel voor je berichtje. Wat sneu! Maar fijn dat het nu opgelost is. Hoe hebben jullie het gedaan met de nazorg? & merkte je direct verschil?

Bij onze oudste is het tongriempje ook geknipt met 3 dagen. Is echt een ingreep van niks, hoe vroeger hoe beter. Hij kon slecht aanhappen, daarna ging het echt stukken beter. Uiteindelijk zelfs zonder tepelhoedje kunnen drinken na wat oefenen.
Was wel benieuwd wat jou dan verteld is over de nadelen van het laten knippen. Als het tongriempje te kort is, wat een deskundige neem ik aan goed beoordelen kan, zijn er mij geen nadelen bekend. Idd voor praten en tongzoenen later kan het ook erg nadelig zijn een kort tongriempje te hebben.

Famkeh dankjewel voor je berichtje. Ons is verteld dat het niet altijd hoeft te werken. Het kan sowieso op latere leeftijd nog een keer moeten omdat het niet goed genoeg geholpen heeft. + als je snachts niet opstaat om de tong te masseren dan blijft hij te lange tijd zo liggen en groeit het wondje dicht en groeit de tongriem weer terug zoals hij was + het kan voorkomen dat de problemen niet over gaan na deze ingreep.

Dit is wat ons verteld is

Ps. Mijn dochter is inmiddels al 3.5 maand.. er lopen vanaf 3 maanden ook zenuwen door de tongriem schijnbaar?! Dus dan is de ingreep ook wat pittiger zeggen ze.

Bij mijn kindje is het tongriempje ook doorklieft, maar dan al in de kraamweek. Hij moest even heel hard huilen, maar was snel over. Oefeningen hoefden we niet te doen, heb ik ook nog nooit gehoord.
Ik ben zelf logopedist en heb één keer een jongen gehad die de /l/ niet kon, na doorklieven van zijn tongriempje was dit verholpen. Is iets ingrijpender als ze groter zijn, maar ook hier komen ze overheen. Ik zou, zoals hierboven ook al gezegd wordt, voor een second opinion gaan!

Dankjewel voor je reactie. Ja ik baal een beetje, want er is dus niemand geweest die hier naar gekeken heeft. Het ziekenhuis niet, de kraamzorg niet, het consultatiebureau niet.. dus eigenlijk is het nu 'te laat'.. ofja het is niet te laat maar het zou zoveel makkelijker geweest zijn als ze het meteen hadden gezien & gedaan..

Terug
Bovenaan