Tongriempje en lipbandje laten laseren

Ja ik vond de eerste tijd echt loodzwaar moet bekennen..  was zó heftig om ineens mama te zijn en dan ook nog met een baby'tje dat zo knetterveel huilde. Maar goed, na 9 weken had ik een compleet ander kind en begon het grote genieten! :) 
Lactatiekundige meelaten kijken kan nooit kwaad. Je moet inderdaad wel lang op je afspraak wachten zeg! Hoop dat je met de LK een manier vindt om die weken fijn te overbruggen. 

Dag Marske,
Wij zijn erg benieuwd of je nog een update hebt wat betreft de laserbehandeling? Zitten zelf ook met twijfels over of het tongriempje laten laseren de juiste keuze is, vinden je verhaal heel herkenbaar. Horen graag hoe het is afgelopen bij je!
Groet, Mike en Lisa 

Hoi Mike en Lisa!

De ingreep zelf was snel klaar, maar dochter was wel even erg overstuur. Heb zelf zeker ook wat tranen gelaten, maar gelukkig daarna snel weer aan de borst gehad daar. Thuis lukte het aan de borst eerst niet meer en veel huilen, maar 's avonds lukte het drinken gelukkig weer!

We hebben op advies van de tongriemkliniek ook nog fysio gehad voor onze dochter, omdat de kaak- en nekspieren erg gespannen kunnen zijn bij een te strak tongriempje.

Na de ingreep en fysiobehandelingen werd mijn dochter steeds relaxter en begon zelfs te lachen. Je kon duidelijk zien dat ze beter in haar vel zat. Borstvoeding uiteindelijk volgehouden tot 10 weken, dochter wou nog steeds overdag heeél vaak drinken en dit brak mij op. Maar het voeden deed wel minder pijn.

De nazorg is wel erg akelig om te doen, brak m'n hart. Ik heb dit uiteindelijk ook niet de 4 weken die ze adviseren volgehouden, na 2,5 week ben ik hiermee gestopt, nadat ik op de nacontrole hoorde dat alles er goed uit zag. :)

Al met al, is het best heftig allemaal, maar onze dochter heeft er zeker baat bij gehad, vooral dat ze minder huilde en relaxter is geworden! En daarna ook heerlijk kon slapen overdag in bedje.

Veel succes met jullie kindje!

Hi allemaal,
Wij hebben er ook voor gekozen om zowel het lipbandje als de tongriem van ons kindje te laten laseren bij Octant in Hoorn. Reden hiervoor was dat ik last had tijdens borstvoeding en ze ons hebben verteld dat het voor ons kindje later evt. problemen met zijn spraak zou kunnen opleveren. De behandeling zelf vond ik verschrikkelijk, ondanks dat ze zeggen dat een kindje er nauwelijks tot niets van voelt. Het herstel daarna ging eigenlijk heel goed. Het is inderdaad vervelend om met het gaasverbandje langs de wondjes te gaan, maar ik lag ons kindje vaak daarna meteen aan de borst om gerust te stellen. Hij is 3 dagen echt wel zoekende geweest (huilerig, veel willen knuffelen, veel drinken, gek aanhappen en steeds de borst los laten), maar ze zeggen dat dit erbij hoort en hij weer "opnieuw" moet leren drinken. Nu (op dag 5) gaat het eigenlijk best wel goed. Ik blijf erbij dat ik de ingreep zelf echt verschrikkelijk vond, zoiets wil ik nooit meer meemaken. Overigens was de tandarts ontzettend lief, geduldig, duidelijk en kundig, maar t zag er gewoon heel naar uit als ze je kindje zo vasthouden. Toen ik hem oppakte na de ingreep was alles meteen weer goed ook, dus ik geloof echt wel dat het het vasthouden is wat hij vervelend vond. 

Terug
Bovenaan