Top 10 naam of niet?

<p>Hi lieve mama’s (to be),</p><p>Ik ben nu 30+5 weken zwanger van ons eerste kindje, een jongetje ?, en twijfel ik enorm over de naam! </p><p>Een meisjesnaam hadden we al voordat ik zwanger was, die stond al lang vast. Maar nu we een jongetje krijgen is het een hele zoektocht naar hoe hij zal gaan heten. </p><p>De naam die we op dit moment in gedachten hebben en ook allebei het mooist vinden is Finn. Maar deze naam staat vrijwel bovenaan het lijstje van populaire jongensnamen, en dat is voor mij een reden om te twijfelen.</p><p>Nu houden wij ook niet van de super aparte namen, maar de naam die we voor een meisje hadden komt bijvoorbeeld niet heel vaak voor, en dat wil ik het liefst ook met de naam voor ons zoontje. Maar tot nu toe lijkt geen enkele andere naam te tippen aan Finn... </p><p>Wat denken jullie? Is een naam uit de top 10 een reden om het niet te doen? Of zou ik daar niets om moeten geven? </p><p>Liefs, </p><p>Maanzusje</p>

Ik had ook altijd al een meisjesnaam die ik leuk vond. Al zeker een jaar of 15. En nu stond deze ook ineens in de top 10. Daardoor ben ik gaan twijfelen maar als het een meisje was geworden zou ik eerst verder hebben gekeken. Al hoor je uiteindelijk bijna alle namen wel vaker. De naam die we nu hebben stond op 40 ofzo en toch heb ik al 4 andere jongens gezien met die naam.

Ik vond de naam noah ook erg leuk voor m'n zoon maar idd die top 10. Dus nu heet hij Manoah ? Misschien zoiets een idee? Finnley ofzo

Mijn neefje heet Finn. Maar op de basisschool waar ik werk zit dan weer geen enkele Finn. Als jullie de naam echt op 1 hebben staan, zou ik er gewoon voor gaan. Onze dochter heeft een naam die in Nederland niet veel gebruikt wordt, maar in Groot Brittannië bijvoorbeeld weer wel.

Waar ben je het meest bang voor? Dat mensen je niet origineel vinden? Of dat je kindje het later niet leuk vindt? Heb je evt vriendinnen of vrienden met een top10 naam uit die tijd? Je kunt hen evt vragen of ze het vervelend hebben gevonden dat het zo was. Wij zijn voor een aparte naam gegaan en ik heb toen ook een vriendin met een wat apartere naam gevraagd naar haar ervaringen, vond ik heel helpend. Ik zou me er zelf niet door laten tegenhouden denk ik, het is gewoon een leuke naam.

Mijn oudste heeft ook een top 10 naam. Maar ik had die naam al 10 jaar in m'n hoofd en werd door zo'n stomme lijst echt niet minder mooi voor mij. Puntje bij paaltje hoor ik de naam amper om me heen.

Dus ik zou lekker gaan voor de naam die jullie mooi vinden.

Finn was hier ook favo, tot we zagen dat ie nr 1 zal zijn dit jaar. Voor ons reden om verder te zoeken, maar das persoonlijk. Overigens bleek het een dochter. Toen bleek hetzelfde met tess. Opnieuw reden voor mij om even verder te zoeken. Maar vind je niks zo leuk als deze naam? Trek je er dan niks van aan. Hooguit komt ie in de klas met een naamgenoot. Das toch van alle tijden. En mogelijk heb je geluk en treft je zoon zelden iemand met die naam. Doen wat goed voelt, niet wat anderen ervan vinden!

Terug
Bovenaan