Top 10 naam of niet?

Ik vind de tip van vraag het iemand die een top 10 naam had een goeie. Mijn naam stond in de jaren 90 een tijd op nummer 1 en is denk ik zo'n 15/20 jaar lang een top 10 naam geweest. Gek genoeg kom ik niet eens zoveel mensen tegen die hetzelfde heten en heb ik nooit bij iemand in de klas die Lisa heette. Wel bij 2 Lise's in de klas wat minder vaak voor komt ;) Dus persoonlijk zou ik denken kies vooral waar je zeker bij weet dat je blij bent dat je je kind die naam hebt gegeven! 

Gewoon voor de naam Finn gaan! Als jullie dat een mooie naam vinden is dat toch helemaal goed? Er zijn tegenwoordig zoveel namen dat een top 10 naam echt niet wil zeggen dat hij later met een andere Finn in de klas komt oid. Ik zou echt de keuze voor de naam niet hiervan af laten hangen.

Wij hadden het andersom. hadden een jongensnaam in ons hoofd ook finn, hele stoere naam en hoor je eigenlijk helemaal niet veel ook al staat die boven aan.
Je moet doen wat jij het mooiste vind jullie moeten het roepen en jullie kindje gaat zo heten!

wij krijgen een meisje en moeten onze keuze nog maken uit twee namen. Lastig!!

Liefs,
Kimberley

Hi, ik vroeg me af wat je zo erg vindt aan het feit dat het ene top 10 naam is?
Is het een naam die je veel hoort in je omgeving of vind je het misschien minder originele naam?

Ik denk dat zolang jullie blij zijn met de naam en je geen directe jongens kent die ook Finn heten dat het geen probleem moet zijn toch?!
En je kan het ook nog anders spellen, bijv met y.

Terug
Bovenaan