Topic gesloten

Hier alleen het rookgedeelte, vele mislukte pogingen en toch sinds kort volledig gelukt! Hier was het probleem vooral dat de partner ook rookte, dus we konden steeds de zwakte van de ander nog eens extra gebruiken als smoes waarom we toch weer begonnen. Ergens wel het voordeel van Corona, minder verleidingen en sociale contacten dus buiten zwangerschap is het zowieso een goed stop moment! We hebben hier ook een soort van beloningskalender gemaakt. Elke dag een vinkje ✔️. En bij een volle week een beloning. Die loopt steeds groter op natuurlijk want je bespaard ook veel centen! Toch krijg je van die momenten (mijne valt vooral rond 20.00u savonds) dat het even heel moeilijk word..gelukkig worden die steeds minder frequent, en minder sterk. In die beginfase hielp het mij om me compleet bezig te houden. Bijvoorbeeld je hele bovenverdieping schoonmaken, deurposten en al. Of ramen lappen van binnen en buiten. De woonkamer verven. Badkamer schrobben. Administratie sorteren. Auto poetsen. Een nieuw gerecht koken. In ieder geval grote dingen doen precies op het moment dat je trek krijgt zodat je niet alsnog in de auto stapt naar de supermarkt.... Je bent al goed bezig, het beste is natuurlijk volhouden ?? succes daarmee ??

Super van je dat je zo bent gestopt! Lijkt me ook niet makkelijk. Misschien kan je op internet gaan rondsnuffelen naar leuke dingen voor de baby en vergeet jezelf niet! Leuke kleding tijdens je zwangerschap is echt super. Je houdt nu natuurlijk ook wat geld over;) lekker jezelf op een andere manier 'verwennen'.

Dankjulliewel voor de handige tips en ga ik zeker meenemen! Inmiddels ben ik een lijst aan het maken in mijn telefoon met alle tips zodat ik ze overal kan toepassen ?
Ook het vinkje op de week kalender vind ik super! Dan zien we het resultaat ook echt ? misschien ga ik wel aan het eind van elke week of maand van het rookgeld een baby cadeautje kopen ?
Echt geweldig jullie steun en lieve woorden ❤️

En poepiemonster mama jij ook super knap dat het gelukt is! Hoeveel stop pogingen het kost maakt naar mijn mening niet uit, als je het maar doet en dat heb je dus gedaan! Makkelijk is het niet, maar o wat een lekker gevoel als je na een tijd al kan zeggen: ik heb ... Dagen niet gerookt ??

Hi!

Ik ben 4 maanden geleden bevallen en ik rookte altijd sigaretten. Het moment dat ik een positieve test in handen had, ben ik gestopt. Heel stom volgens andere misschien, maar mij hield op de been:
1. Baby
2. Na de bevalling kan het weer

Nu nog steeds gestopt omdat ik borstvoeding wilde geven en toen was het weer:
1. Ongezond baby
2. Na borstvoeding kan ik weer lekker mn gang gaan.

Eigenlijk hou ik mijzelf gewoon voor de gek haha. Maar geloof mij! Dat vooruitzicht hielp bij mij echt

Beste cpk,

Je kunt het, hou vol! Fantastisch dat je gestopt bent, het is en blijft een verleiding, maar ongelooflijk goed om het te laten.
Bij mij ging de knop om, vlak na de test, dus tips, nee niet echt. Ik ben tot op de dag van vandaag zo misselijk dat ik geen trek heb in een sigaret (of sigaretplus), ergens een geluk, dan heb je alleen de eerste week last van nicotine gebrek.
Jaren geleden bij de Huishoudbeurs tientallen zwangere vrouwen voor de deur zien roken, dat was zo'n indrukwekkend gezicht dat ik mij voornam om mij nooit te verlagen tot dat niveau. Het is dat jij het volste recht hebt om je eigen longen naar de rotzooi te paffen (ja dat heb ik ook gedaan) maar nu heb je een andere verantwoordelijkheid. Het is zwaar, dat is het mentale deel, praat met mensen om je heen. Als het even niet gaat bel gewoon rond, iedereen zal het begrijpen.

Je kunt 't! Echt waar, het is een knop!
Groetjes

Hier een maand voordat ik zwanger raakte gestopt met roken. Ik wilde zelf echt stoppen en raakte onverwachts zwanger de maand erna. Dat ik echt voor mezelf wilde stoppen hielp, maar maakte het alsnog niet makkelijk.
Ik heb in de verslavingszorg gewerkt en slogans van oa de NA komen simpelweg neer op "vandaag gebruik ik niks". Dit heb ik ook mezelf voorgehouden, zeker in het begin. Want vandaag niet roken kan ik prima, maar het idee dat ik nooit meer in mijn leven een sigaret op zou steken, was gewoonweg pijnlijk. Misschien dat je dit jezelf ook kunt vertellen als je trek krijgt.
Ondertussen ben ik al bijna 2,5 jaar gestopt en ben ik blij dat ik nooit meer ben begonnen. Het feit dat ik nooit meer zal roken begint ook steeds normaler te worden, het is niet meer pijnlijk zoals in het begin. Het slijt dus echt.  
Je hebt straks niet eens tijd om nog een taak op je te nemen, heb je het zo druk en dan moet je ook nog eens om de zoveel tijd je verslaving onderhouden.

Terug
Bovenaan