TOPIC: ook downs delen?!

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Met enige schroom start ik dit topic. Schroom omdat ik 99% van de tijd (nouja, wellicht toch iets minder) enorm geniet van ons kleine meisje en haar (ineens) grote broertje!

Maar er zijn van die momenten... :-(

Bijvoorbeeld als ik om 11 uur 's ochtends eindelijk de twee kids gevoed, verschoond, gewassen en aangekleed heb en Maaike, op het moment dat ik eindelijk mezelf kan gaan wassen etc., een enorme poeplawine (m.a.w. romper en alles zit dan ook vol) produceert zodat ik weer opnieuw   kan gaan beginnen...

Bijvoorbeeld als ik, na haar weer te hebben gewassen en verschoond, zelf eindelijk ook aangekleed ben, om me heen kijk en me wanhopig afvraag wanneer ik in godsnaam tijd heb om te stoffen, stofzuigen, strijken, opruimen, uitzoeken etc. etc. omdat het in mijn ogen een grote bende is hier in huis...

Bijvoorbeeld als ik 's avonds denk net even dat half uurtje voor mezelf te hebben, Maaike enorm begint te brullen van de krampjes en niet stil te krijgen is...

Bijvoorbeeld dat ik voor de zoveelste keer 's nachts zit te voeden en zo graag wil dat ik ook eens een paar uur langer zou kunnen slapen...

Hebben jullie dat nou ook? Af en toe van die baalmomenten, wanhoopmomenten van die momenten dat je er even gewoon helemaal doorheen zit??? Dat je wel kan janken...?!
Zoja, zullen we ze hier dan delen onder het mom van "gedeelde smart is halve smart"? En omdat we weten dat we, ondanks alles, dolgelukkig zijn met onze kleintjes??!!

Groet, Juul

hoi juul

ik heb dat ook hoor.
ik heb ontzettend veel last van mijn linkerbeen overgehouden van de bevalling.
kan er amper op staan en lopen.
gelukkig is man lief nog een week thuis maar daarna zal ik het toch echt alleen moeten doen.
ik heb ook een dochter van ruim 3 jaar rond lopen die nu heel veel aandacht vraagt en femke is verkouden en al een paar dagen en nachten uit haar doen.
je bent gewoon helemaal doodop en ik wordt ook zo moe van de pijn.
je wilt zo graag vooruit maar dat kan niet.echt balen.
klinkt echt als een hoop geklaag maar ik zit er ook even helemaal doorheen.
lucht wel even op moet ik zeggen maar voel me wel schuldig dat ik zo negatief overkom terwijl ik toch ook wek veel geniet van ons gezinnetje.

liefs sandra

Ja, dat is precies het dubbele gevoel dat ik ook heb. Ik geniet heus wel en ben ook erg gelukkig met ons gezinnetje en dan voelt het inderdaad alsof je niet mag klagen terwijl ik daar dus af en toe wel errug behoefte aan heb!
Ik vind dus echt niet dat je negatief overkomt met je verhaal... ik begrijp je maar al te goed!!!  

Groet, Juul

Ik zie het zo voor me. Alle kinders aangekleed, schoon, eten/drinken, mama eindelijk in de kleren enzo. Dan kijk ik om me heen en moet ik even moed zoeken om er aan te beginnen. Badkamer, slaapkamers en dan het dagelijkse gebeuren. Eigenlijk niks bijzonders, maar toch. Even de vaatwasser doen, en als ik dan toch bezig ben, ook alle flesjes schoonmaken, tja als de flesjes schoon zijn dan ook maar gelijk alle melk aanvullen. En zo gaat dat de hele dag door. Als je met het een bezig bent, zie je gelijk nog iets anders dat eigenlijk ook even gedaan moet worden....

Ach, eigenlijk mag ik niet klagen. Kinderen zijn gezond en als iemand vind dat mijn huis er niet goed uitziet, dan mag diegene eerst het huis doen en vervolgens zelf een paar dagen alles overnemen!!!

Iedereen veel succes ermee

Groetjes Bertine

Of toen gistermiddag om half twee onze kraamhulp naar huis ging, na de allerlaatste dag dat ze bij ons was. Huisje was helemaal weer schoon en aan kant, was weggewerkt, dus manlief en ik moesten alleen nog maar de kinderen in bad doen, eten en nog even stofzuigen 's avonds. Bedacht manlief, het is zaterdagmiddag, laat ik even gaan klussen........ Om half 8, toen ik 4 kinderen had gedouched, en op bed had gelegd, gezogen, gegeten en de wc had gedaan, was ik helemaal op en was hij eindelijk klaar met de afvoer in de kuiken......Dat was dus 6 uur later, een hele troep, de keuken zag er niet meer uit!!!! En ik had de andere dingen helemaal alleen moeten doen......
Toen ik Mathé onder de doeche had, stond ook ik er gewoon bij te brullen............

Toen had ik ook zo iets van, dit red ik nooit!!!!
Dat was voor mij ook echt zo'n brul moment.

Vandaag gaat het trouwens nog beter dan gisteren, je voelt je elke dag gelukkig wel sterker worden!

Liefs Hilma.

mmmm ik durf het bijna niet te schrijven, want wellicht is dat de goden verzoeken, maar eigenlijk gaat hier alles heel goed. ik heb geen dipjes, de kleine is nu aan het groeien, en eigenlijk lukt alles wel. oke, de dag gaat van voeding naar voeding, maar ik heb niet het gevoel dat het me niet lukt.
maar Renske is nu 9 dagen, dus wellicht komt het nog....

Ik herken je gevoel ook!
Vooral in de nachten heb ik vaak het idee... nou eigenlijk zou ik willen blijven slapen! Dewi eet nog steeds  2 x 's nachts (gewoon de hele dag door om de 3 uur...) Als ze dan een keer na 5 uur komt ipv 3 uur is het wel een fijn idee dat ze maar 1x hoeft in die nacht, maar liever zou ik dan zelfs nog doorslapen...
Ik vind de gedachten soms ook best vervelend, ze is zo lief, klein en hulpeloos! Ik wil haar  graag met liefde eten geven, maar soms ben ik gewoon zo moe... en gaat het met tegen zin

Het hoort er allemaal gelukkig gewoon bij!!

Wij zeggen altijd maar: als je het eerste jaar maar weer gehad hebt! En dat wil niet zeggen dat wij in dat jaar niet genieten, maar ik vind dat jaar wel het zwaarste.
Je moet namelijk veel veranderingen en aanpassingen ondergaan en hebt minder tijd voor jezelf en schiet er zelfs vaak zelf bij in.
Dat is niet makkelijk........en dus mag iedereen wat mij betreft van harte klagen!

Mijn man en ik zeggen altijd maar: een kind krijgen is een aanslag op je relatie en het kost tijd voor alles zijn plekje en draai heeft gevonden.
Dat is helemaal geen schande! Dus inderdaad: gedeelde smart is halve smart!!
Het is juist fijn om jezelf te herkennen in anderen en te weten dat je niet alleen staat.

hoe het met een tweede erbij is, weten wij nog niet, die moet nog geboren worden (helaas).,.....

gr mama van MD

40+3

Terug
Bovenaan