Topic voor mama's die (nog) NIET zwanger willen worden...

A

Anoniem

Guest
Begrijp me niet verkeerd, echt super dat er alweer een aantal zwangeren zijn en ik hoop van Harte dat degenen die aan het klussen zijn snel resultaat boeken...
alleen ik heb die drang nog niet zo. Ik heb net een nieuwe baan (die ik helemaal geweldig vindt maar waarvoor ik wel erg druk ben) waarvoor ik redelijk wat moet reizen. Nu kunnen man en kind soms mee, met een tweede lijkt me dat veel lastiger. Bovendien lijkt het me heerlijk als Puck zometeen wat zelfstandiger is en zichzelf kan redden...en dan misschien een keer een tweede. Het lastige is dat we wel graag een tweede willen en mijn man vindt dat ik te oud ben om nog een paar jaar te wachten (nu bijna 33). Maar ik vind het nog zo heerlijk met eentje!!!! Hoe denken jullie daarover??? EN zijn er andere moeders die zich ook zo ergeren aan hun omgeving die 'het nu wel weer eens tijd vindt worden...." Graag jullie reacties!!!

Liefs, Marcia mv Puck.
ps terwijl ik dit schrijf besef ik wat een luxe het is om er zo over te kunnen praten, ik snap heel goed dat er moeders zijn die met pijn in hun hart moeten zeggen dat ze geen tweede willen omdat het niet kan...

Ik moet wel lachen om de 'brusjes" maar ook bij ons geen tweede hoor. We zijn volstrekt gelukkig met Lukas en waarschijnlijk laten we het daar ook bij. Dit maak ik ook heel duidelijk naar buiten toe, dus geen vragen van 'wanneer komt nummer twee' . OOk ik heb mijn leeftijd niet echt mee. Ik wordt 35 dit jaar. Dus of er ooit een tweede komt? waarschijnlijk niet.

Annemieke

P.s. voor iedereen die wel voor een tweede gaat: Veel succes. En voor iedereen die wel een tweede of derde zou willen maar om diverse redenen niet kan: Veel sterkte!

Hier ook nog geen kleine in de maak maar de "plannen" zijn er voor begin volgend jaar. maar ik moet voor ik met de pil stop eerst naar de gyneacoloog dus dat wordt ook nog een strijd (gezien de wachtlijsten)maar we zullen wel zien.

Qua leeftijd heb ik nog ff (ben 26) dus dat is geen probleem. Maar ik vind t wel ff lekker zo. Kan nu lekker genieten van mijn manneke en hij is druk genoeg voor 2 haha. Al begint t wel te kriebelen hoor nu een aantal van me vriendinnen zwanger zijn maar ik geniet gewoon met ze mee.

Voor iedereen die aan het "klussen" is veel succes en natuurlijk veel plezier

xx Elly mv Yari

Hee, goed topic!

Ik zit behoorlijk in de fase van wel/niet, maar als we wel een 2e zouden willen, dan weet ik ook nog niet of we er weinig of meer leeftijdsverschil tussen willen, schiet dus lekker op hahahahah
maar ik ben het helemaal eens met dat het zo lekker (makkelijk) is, 1 ukkie. Dus ik denk dat we voorlopig nog niet aan het klussen gaan, ook beide nieuwe baan, misschien nog verhuizen...

Liefs  Jenneke mv Ivar 18-9-06

Hoi Marcia,

Wat leuk dat je schrijft dat jij soms gek van je omgeving wordt.

Ik heb twee heerlijke jongens en voor mij echt geen derde erbij....
Maar toen Jorick geboren was kreeg steeds de vraag wanneer een tweede, zijn jullie al bezig. Tja toen gingen we verhuizen en hebben wij expres een naambordje gekocht met de namen Vincent, Jolanda en Jorick. Wij waren dat gezeik zo zat. Op een gegeven moment gingen we met mijn schoonfamilie uiteten en toen zei een tante van Vincent goh word het niet eens tijd voor een broertje of zusje voor Jorick...Toen had ik het echt helemaal gehad met die kant van de familie heb ze even flink voor de voeten gegooid dat het niet zo werkt en als ik al zwanger zou zijn of worden dit echt nog niet aan hun zou gaan vertellen (Ik was toen net zwanger van Milan, maar dat wisten alleen Vincent en ik)
We hebben echt zo gelachen na die avond......
Toen in april mijn schoonmoeder jarig was hebben wij dus vol trots mijn buik laten zien en hebben toen ook gezegd dat er over 5mnd een broertje of zusje zou komen (natuurlijjk wisten mijn schoonouders al dat ik zwanger was) Nou ik heb mensen nog nooit zo raar zien kijken. Toen in mei mijn nichtje trouwde heb ik het pas aan de familie van mijn kant verteld, tja ik had toen al een dikkke toeter dus ze konden er ook niet omheen....

Jolanda

eh... ik heb er al twee, enorm dicht op elkaar. En ik wil er 4. MAAR NU NOG EVEN NIET HOOR!!! Mijn god was is het vermoeiend met 2 kleine kinderen. Ik ben net 27 dus ik heb de tijd, ik wil heel graag een jonge moeder blijven dus ik wil nou ook weer niet 10 jaar wachten, maar aan de andere kant..... je bent zo jong als je je voelt. Ik ben nu echt de enige van de moeders hier die lekker met Lior OP de glijbaan klimt en alle andere dingen MET haar doet, en niet NAAST haar, maar ik denk dat als ik 40 ben, ik hetzelfde doe. We weten het dus nog niet. In ieder geval echt nog niet nu!!

Stephanie,

Wees maar gerust hoor! Ik mag dan wel 35 worden maar ik klim echt wel met Lukas op de glijbaan! Eindelijk weer een goed excuus.

Ik moet alleen zorgen dat ik er nog ff op pas. Ik ben na mijn zwangerschap nogal veel aangekomen (ja er na!, stress stresss en nog eens stress)

Annemieke

Haha, die vragende blikken kwamen bij mij al na een maand....Whaa, ik lag nog half open van onder..het idee!!!
Maar goed, mijn hart zegt ja...maar de rest zegt, Easy....
Ik wil zeker nog verder, maar nu dus nog even niet.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan