tot hoe oud in ledikant?

Heel vaak lees ik dat kinderen al vrij snel overgaan naar een groot bed.
Mijn dochtertje is 2 jaar en die slaapt nog prima in haar ledikant. Het ledikantje is overgenomen van mijn nichtje die zelfs tot haar derde in het ledikantje heeft geslapen en dat was zeker geen klein meisje.
Mijn dochtertje stoot af en toe wel haar hoofdje maar dat deed ze als baby ook. Op een of andere manier zoekt ze het kleinste hoekje op.
Hebben jullie hier ook ervaringen/tips over?
 
Hoi Alie,

Mijn zoontje slaapt altijd helemaal boven in zijn bedje (ledikantje) dus we horen af en toe ook wel dat hij zijn hoofd stoot, ik heb een hoofdbeschermer in zijn bedje geplaatst dus nu stoot hij niet zo hard zijn hoofd.
Ik laat hem ook nog wel een tijdje in zijn ledikantje slapen vind ik wel zo makkelijk krijg je ook niet dat gedoe dat die eruit kan en hij past er nog prima in, iedereen moet zelf weten met welke leeftijd ze hun kindje in een peuterbed of gewoon bed doen, ik denk dat mijn zoontje tussen 2 en 2,5 jaar wel er aan toe is, zolang ze er nog in passen is het toch prima!

Groetjes..........
 
Hoi,

Mijn zoon heeft in zijn ledikantje geslapen tot dat hij er uit klom. Hij was toen ruim 2.
Wij merkten toen ook dat hij toe was aan een nieuw bed.
Succes
Groetjes Manon moeder van Max 2002 en Sam 2005
 
Hoi alie

Wij hebben toen onze zoon net 2 was een peuterbedje gekocht (ikea) want een groot bed is zooo groot voor zo'n ukkie. Ook is onze zoon een groot kind. De rede was een 2e kindje, en is niet leuk als op het laatst al je vertrouwde spullen weg gaan, dus optijd begonnen. Ook in dit bedje stoot onze zoon zijn hoofd, en kruipt helemaal boven in zijn bedje. Het is dus meer eigen gevoel wat je wil. Hij is nooit uit zijn ledikantje geklommen en nu hij er wel uit kan doet hij dat ook niet, hij roept altijd eerst papa of mama.

Ik hoop dat je er iets aan heb, maar volg jezelf

Liefs Bea
 
hoi ik heb ook zo meegroeibedje van ikea maar wel met rekje erbij!! mijn dochter is zo woelwater en lig altijd aan haar voeteneind!!!   ze is nu 2 jaar en 1 maand en ik had het idee om haar in een groot bed te leggen heb ik dus gedaan!! begin juli( net nadat ze 2 werdt)sins dien slaap ze weinig lig steeds in haar stoel( in plaats van bed) huilt overdags mega veel( waarschijnelijk slaapgebrek). wordt vroeg wakker( normaal zo 8.00 nu 5.00) pffffffffdus heb van ellende haar ledikantje weer opgezet vandaag!!! tja weer het eigelijk moet je volhouden maar zo heb iik weinig geduld!! WAT VINDEN JULLIE ERVAN???/ HAD IK TOCH DOOR MOETEN ZETTEN???.
 
Mijn dochtertje van 2 jaar en een paar maanden ligt nog in een ledikantje, dat past nog prima, ik ben eigenlijk van plan haar daar in te laten tot ze 3 is, zodat ze dan meteen door kan naar een groot bed. Het ledikant is 1.20 lang, en zo lang is ze toch nog lang niet he. Ik heb wel sinds een aantal maanden wat spijlen aan de zijkant van haar bed eruit gehaald, zodat ze er zelf in en uitkan stappen, maar dat doet ze niet als ik niet op de kamer ben, dus dat ging meteen hartstikke goed. Volgens mij is zo'n klein nestje hartstikke lekker voor een peuter. Ze heeft trouwens wel zo'n plat hoofdkussentje van de Prenatal, daardoor ligt ze niet elke keer overdwars en achterstevoren in bed. En ook niet meer met haar hoofdje tegen het hoofdeinde aan.
Groetjes,
Wasabimammie
 
hai,

Even iets anders over een groot bed.
Mijn dochtertje wordt volgende week 2 en ik wil haar ook in een groot bed (of juniorbed) gaan leggen omdat ik ook een zoontje van 4 maanden heb die uit het wiegje groeit. Als ik ze allebei in een ledikantje wil leggen moet ik anders dus alles dubbel aanschaffen.
Nu vraag ik me alleen af, mag zij al onder een dekbed en zoja, moet het dan dons/veren zijn of juist niet en wanneer "moeten" ze een hoofdkussen?

alvast bedankt voor jullie reactie
 
hoi meiden,

mijn dochtertje kim  is bijna  2 en slaapt nog lekker in haar ledikantje, dat gaat supergoed, klimt er niet uit (komt niet eens op het idee) en ik laat haar lekker veilig in haar spijlenbed totdat ze er niet meer in past of wanneer ik merk dat ze aan een groot bed toe is. Het lijkt me inderdaad een lekker veilig en knus idee, zo'n klein bedje.

groetjes sandra
 
Terug
Bovenaan