tot hoe oud in ledikant?

Hoi,
mijn zoon is met 2 jaar en 7 maanden naar een groot bed gegaan. De 2e was op komst en zo'n 2 maand voor de uitgerkende datum hebben we een halfhoogslaper voor hem gekocht. Hij was helemaal trots en is er direct heerlijk in gaan slapen. Hij is er nog nooit uitgevallen en kan er ook mooi onder spelen.
Hij moest ook over naar een andere kamer en dat hebben we gedaan toen hij 2 jaar en 3 maanden was. Eerst dus in zijn ledikant wennen aan de nieuw kamer en toen over naar het grote bed.
Heeft allemaal geen problemen opgeleverd.
Groeten
 
Hallo,

volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe lang een kindje in een ledikant slaapt hoor. Zolang hij/zij het leuk vindt is het toch prima? Bij ons gingen ze met 18 maanden in een groot bed met planken aan de zijkanten, maar dit kwam doordat ze alledrie zo kort op elkaar kwamen en ik geen zin had om alles dubbel aan te schaffen. Ze zoeken alledrie een hoekje op in bed en dat lukt ook prima in het juniorbed. Ze (net 4 en bijna 2,5) liggen onder een dekbed van dons, zonder kussen en het bevalt iedereen prima. Ze vinden het ook wel stoer zo'n groot bed en kunnen er zelf in en uit, dat scheelt veel tillen.

Groetjes,

Linda
 
Terug
Bovenaan