tot hoelang flessenvoeding

Hoi mariska,

ik ben dus niet de enige die dat niet vind kunnen. Ik ken een meisje van ruim vier jaar (!) die nog regelmatig een papfles krijgt. Als ze geen zin in brood of warm eten heeft krijgt ze een papfles. Ik vind het er zo dom uit zien. Vreselijk!!!

Groetjes van marloes

Hoi Marloes,

Ik ben best wel een zeikerd daarin. Feline krijgt wel een speentje met het slapen gaan, maar zeker overdag mag ze hem niet in. Zie wel eens kinderen op straat (jaar of 3) met een speen en vind het zo sneu. En dan praten ze ook nog met die speen in hun mond....
Ik baal wel dat Feline er nog steeds mee slaapt hoor, maar dit wil ik ook gaan afleren zodra ze 2 jaar is. Dan begrijpt ze het ten minste.

groetjes Maris

Herkenbaar. Stijn heeft ook nog een speen en krijgt hem alleen als hij gaat slapen. Ga ik lang weg dan neem ik de buggy mee en zijn speen en dan mag hij daar in slapen maar zeker niet heel de dag .

Ik heb weleens bijna de derde wereldoorlog ontketend op het schoolplein toen een meisje van ruim drie jaar mij wat wilde vertellen en ik de speen uit haar mond haalde omdat ik haar niet kon verstaan. Die moeder was link zeg. Gelukkig kreeg ik behoorlijk wat bijval van andere ouders.

Bij Stijn ga ik het ook proberen af te leren als hij twee is. Of eingelijk zodat hij er hopelijk vanaf is zodra hij twee is.

Groetjes van marloes

Als ik weet dat het rommelig wordt en haar slaaptijd niet wordt gehaald dan neem ik haar speen wel eens mee. Maar meestal vergeet ik het en slaapt ze dan in de auto. En dat kan ze wel goed zonder speen.

groetjes Maris

hoi hoi

Ryan ( nu 14 maanden) krijgt al een hele tijd gewone melk
s morgens en s avonds krijgt hij een papfles van melk en bambix
verder overdag geen melk meer maar vla of yoghurt na het eten.

ook heeft hij vanaf een maand of 8 de speen en tutdoek alleen nog maar in bed
ik neem hem wel mee , voor als hij in de auto slaapt of in de wagen .
of als we naar het ziekenhuis moeten op controle en ze hebben weer aan het zitten frunneke dan wel, of als hij even bij oma op bed gaat als we op visite zijn.
verder gelukkig niet

vind het prima zo

groetjes moekje en ryan

hoi hoi,

Sarah krijgt geen opvolgmelk, inmiddels krijgt ze wel gewone melk of karnemelk en ook yoghurt na het eten. Wel krijgt ze nog borstvoeding, 's ochtends en 's avonds. Dat is wel zo makkelijk (lekker snel klaar ) en daarom zijn we dus ook nooit met opvolgmelk begonnen. Tot voor onze vakantie kreeg ze wel een pyjama papje 's avonds voor het slapen, maar daar zijn we op vakantie mee gestopt en thuis niet meer mee begonnen.

Wat de speen betreft ben ik ook vrij streng en ben ik het eens met jullie: ze krijgt hem alleen in bed of als we lang weggaan in de auto of haar buggy als ze erg moe is. Ik vind het ook geen gezicht van die grote kleuters met een speen en dan erlangs praten/slissen.
Ook ik wil de speen afbouwen voor of rond haar tweede. Dan is het weer mooi geweest .

Groetjes,
Tamar

rond een jaar zijn wij overgestapt op gewone melk. dit was geen probleem en drinkt het smakelijk op. het moet wel warm zijn en in haar fles. als die te koud is drinkt ze het niet en als ik haar een tuitbeker melk geef kijkt ze me echt aan van.....je denkt toch niet dat ik dit ga drinken he??? en zet de beker dan   mooi bij mij op tafel.
vera heeft gelukkig geen speen. heeft ze als baby heel even gehad voor haar zuigbehoefte maar zodra ze sliep trok ik de speen eruit. wel heeft vera een knuffeltje en die blijft ook gewoon in bed. tenzij we weg gaan of als ze niet fit is

Hoi,

Wij zijn met 15 maanden gestopt met de opvolgmelk, de bus was leeg en ik was een nieuwe vergeten te halen...maar dit gaat nu prima!

Daarnaast krijgt mijn zoontje alleen z'n speen in z'n bedje, ja of hij moet heel hangerig worden, dan mag hij hem al eerder, maar alleen als we thuis zijn. Het viel mij vandaag wel op dat hij in de auto zonder in slaap gevallen was, want ik was hem dus vergeten...oops! Dus dat gaan we nu maar vast proberen, om in de auto niet meer de speen in te doen!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan