Tot hoelang spelen jullie kinderen met houten blokken?

<p>Mijn dochter speelt graag met houten blokjes (2,5j) nu wil ik graag een mooie houten set kopen voor haar. Dat is namelijk duur als je kwalitatief hout wilt dat niet glad is... En als je dan ook nog eens verschillende vormen wilt om structuren te maken zit je aan een behoorlijke prijs.</p><p>Voor ik de investering doe... Tot welke leeftijd speelde jullie kind met houten blokken? Want stel dat ze er volgend jaar al op uitgekeken zou zijn...</p>
 
Lastig! Houten blokken zijn niet interessant meer sinds hij drie jaar is geworden. Maar Kapla daarentegen bouwt hij nog vaak mee (hij is zeven). Hij maakt er gebouwen en bruggen van voor zijn LEGO. Ik denk dat het ook ligt aan het karakter van jouw kind.
 
Hier hebben ze sowieso weinig met houten blokken gespeeld. Mijn moeder heeft een grote doos met horten blokken, de jongste van 2 jaar maakt nog wel eens 'torens en kastelen', de oudste van 3.5 kijkt er echt niet meer naar om... eerlijk gezegd denk ik dat het met 3 jaar wel een beetje voorbij is.

Sinds ze 3 jaar is, wil ze alleen nog maar kleuren, verven, kleien, memory en loco spelen, kralen rijgen, stickeren en sinds kort ook diamont painten. Vanaf 3 jaar merk ik dat het vrij spelen minder wordt en dat ze veel knutselt en creatief bezig is aan tafel. Nu heb ik ook wel echt een knutsel-kind, ik weet niet hoe het bij anderen is...
 
Toen wij zelf nog kinderen waren gebruikten wij onze blokken om contouren van huizen voor onze playmobil poppetjes te maken. We hadden nl wel sets met poppetjes en voertuigen enzo, maar geen huizen. Of we maakten een berglandschap etc. Mijn ouders hebben de doos nog steeds, nu voor de kleinkinderen ?

Ik weet niet of je nog een broertje of zusje voor je kleine wilt, maar ik persoonlijk vind een uitgebreide blokkenset dus een prima investering!
 
Terug
Bovenaan