Tot waneer flessen uitkoken?

Wij hebben dit vrij lang gedaan, maar dan in een sterillisator in de magnetron. Ideaal. Ik denk 6 maanden? Kweet het niet meer. Maar zeker de eerste 3 maanden.

Dit was mij ook niet geheel duidelijk; ik las of hoorde steeds iets anders. Het CB bij ons zei dat het slechts de eerste zes weken hoeft. Wij hebben een magnetronsterilisator staan dus het is een kleine moeite om de flesjes en (fop)spenen regelmatig te steriliseren.

Hoi Linda,

Dit is echt een onderwerp om he-le-maal gek van te worden... iedereen zegt namelijk iets anders. Bij mij op het cb heb ik zelfs drie verschillende adviezen gekregen!
De eerste keer dat ik het vroeg kreeg een foldertje mee uit het jaar nul waarin stond dat het tot  4 maanden dagelijks moet en daarna 2x per week. Vervolgens belde ik de infolijn van het cb en die dame zei letterlijk: "ach, als je borstvoeding geeft kook je je tepels toch ook niet uit, haha". Toen ik vervolgens zei dat ik het toch wilde weten ging ze het navragen en zei ze dat het tot 3 maanden dagelijks moet en daarna helemaal niet meer (?). En de laatste keer dat ik op het cb was heb ik het nog maar een keer gevraagd en toen zei de wijkverpleegkundige dat je tot 6 maanden dagelijks moet steriliseren en daarna niet meer...

Mijn dochter is nu 5 1/2 maand en ik doe het nog steeds dagelijks, ik vind het zo'n kleine moeite (inderdaad, magetronsterilisator: de beste uitvinding ever!). We gaan dit weekend met fruithappen beginnen en dan stop ik met dagelijks steriliseren. Eigenlijk is het nu ook al onzin, want mijn dame stopt werkelijk álles in haar mond, en dat is echt niet allemaal steriel!

Succes!
Groetjes,
Myrna (mama van Isis, 05-09-2006)

Hallo,

Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden maar ook ik kook vrijwel elke dag de flessen nog uit. Soms 1 dag niet omdat hij dan naar oma gaat maar als ik thuis ben kook ik ze zeker nog uit. Kleine moeite en ik denk altijd maar zo..ik drink toch ook graag uit een schone beker???? En naar mijn menig zijn de flessen toch schoner dan met de afwasborstel.

groetjes, Daan

Ik drink ook graag uit een schone beker, maar mijn servies kook ik niet dagelijks uit hoor.
Ik heb tot 6w iedere dag gedaan, daarna om de dag en na 3 maanden gewoon in de vaatwasser (door de hitte en de stoom wordt het daarin ook bijna gest.)
Mijn kleine stopt nu (5mnd) ook echt alles in z'n mond, en ik maak z'n speeltjes en knuffels ook niet iedere dag schoon hoor! Beetje weerstand kweken.
Groetjes!
Phira

hi, ik kook flessen en spenen 2 x per week uit vanaf 3 maanden.
ik doe dat in ieder geval na een dagje Kinderdagverblijf. ze doen daar heus wel 'Hygisch', maar ja, voor de zekerheid dat een besmetting in ieder geval niet bij mij in het keukenkastje door gaat....

Terug
Bovenaan