Hoi Linda,
Dit is echt een onderwerp om he-le-maal gek van te worden... iedereen zegt namelijk iets anders. Bij mij op het cb heb ik zelfs drie verschillende adviezen gekregen!
De eerste keer dat ik het vroeg kreeg een foldertje mee uit het jaar nul waarin stond dat het tot 4 maanden dagelijks moet en daarna 2x per week. Vervolgens belde ik de infolijn van het cb en die dame zei letterlijk: "ach, als je borstvoeding geeft kook je je tepels toch ook niet uit, haha". Toen ik vervolgens zei dat ik het toch wilde weten ging ze het navragen en zei ze dat het tot 3 maanden dagelijks moet en daarna helemaal niet meer (?). En de laatste keer dat ik op het cb was heb ik het nog maar een keer gevraagd en toen zei de wijkverpleegkundige dat je tot 6 maanden dagelijks moet steriliseren en daarna niet meer...
Mijn dochter is nu 5 1/2 maand en ik doe het nog steeds dagelijks, ik vind het zo'n kleine moeite (inderdaad, magetronsterilisator: de beste uitvinding ever!). We gaan dit weekend met fruithappen beginnen en dan stop ik met dagelijks steriliseren. Eigenlijk is het nu ook al onzin, want mijn dame stopt werkelijk álles in haar mond, en dat is echt niet allemaal steriel!
Succes!
Groetjes,
Myrna (mama van Isis, 05-09-2006)