Tot waneer flessen uitkoken?

hai!

ik heb ook een tijdje over dit onderwerp nagedacht...kwam tot de conclusie dat het een kleine moeite is om alles(ook fopspeentjes) 1x per dag uit te koken....bente is nu 15 weken en begint, ook dingen richting haar mond te doen...en ik vind het een hele goede gedachten dat ze straks alles in haar mond gaat doen en dat dan ook niet de fles elke dag uitgekookt hoeft te worden! die bacteriën krijgt ze dan toch wel binnen....

Mijn dochter is nu bijna 3 maanden oud.
Ik geef borstvoeding, elke avond kook ik de gebruikte flesjes en m'n kolf uit.
Haar speentje doe ik echter om de paar dagen. Ook het lepeltje dat ik gebruik om haar vitamine D en K op te geven kook ik niet elke dag uit.

Ik weet nog niet hoe lang ik dit ga blijven doen, maar ik vind het een kleine moeite in de magnetron. Mbt m'n kolf en de flesjes vind ik het wel belangrijk om dit te doen aangezien ik de melk graag een tijdje wil kunnen bewaren (max 2 à 3 dagen in de koelkast, of langer in de vriezer).

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi

ik woon in Ierland en hier wordt aangeraden voor fopspeentjes e.d. tot zes maanden uitkoken, en voor melkflessen en spenen (ook borstkolven) elke keer na gebruik tot twaalf maanden. Dit omdat in melk veel gevaarlijker bacterien zitten dan aan een fopspeentje of speelgoed, en voorkomen is beter dan genezen.

groetjes

mama van twee dochters

Terug
Bovenaan