tot wanneer autorijden?

Hallo
Iemand zei laatst dat het beter is dat ik een auto meer rij. Ben nu 34 weken en 2 dagen. Weet iemand dit. Heb wel veel last van harde buiken e.d. Maar dacht dat je mocht rijden totdat echt niet meer ging.

Gr. Nancy

hi,
volgens mij is het inderdaad goed  tot je er zelf geen zin meer in hebt.
de gordel moet je goed laag om je heupen doen en de schuine gordel tussen je borsten door.
misschien is het wat overdreven om bij de bevalling zelf naar het ziekenhuis te rijden, en het is goed om op je zelf te letten wat je aankunt , ook concentratie op druk verkeer zeg maar.
gjes Miep 36

Hoi Nancy,

Ik heb echt nog nooit gehoord dat je beter als hoogzwangere niet meer kunt autorijden....
Ik heb gewoon autogereden tot het allerlaatst tijdens mijn vorige zwangerschap, maar als jij het gevoel hebt dat je niet meer veilig kunt autorijden dan moet je dat ook niet meer doen. Zolang jij je gordel goed onder je buik houdt tijdens het rijden en niet halverwege je buik, is er niet aan de hand.
Dus als jij wil autorijden, moet je dat lekker doen.

Succes met je laatste weken!

Michele

Gewoon doen! Als jij je er nog goed bij voelt dan mag het best. Zat wel eens bij een meisje op ZW cursus die zulke concentratieproblemen had door haar zwangerschap dat ze zichzelf eigenlijk een gevaar op de weg vond, tja dan wordt het een ander verhaal;)!! Groetjes!

ik denk totdat je niet meer bij je stuur kunt

ik heb ook nog nooit gehoord dat het niet meer mag, wel dat je beter  geen uren achter elkaar meer in en auto kunt zitten

groetjes brenda

Zelf zit ik eigenlijk nauwelijks achter het stuur, maar ik merk wel dat die kleine het autorijden gewoon niet zo prettig vind. Hoewel.....
Als ik wat langer in de auto zit (meestal na ongeveer drie kwartier) dan voel ik dat er een druk tegen mijn ribben komt. Waarschijnlijk strekt de kleine dan zn benen ofzo. Ik weet natuurlijk niet of ie dat doet omdat ie het prettig vind in de auto, of dat ie het juist doet omdat ie het niet prettig vind in de auto.
Ik weet wel dat ik het niet zo prettig vind.

Er is geen vast norm voor hoelang je nou eigenlijk nog kan autorijden, maar dat komt denk ik ook doordat iedere vrouw het anders ervaart.
Ik zou zeggen, zolang je nergens last van hebt gewoon lekker doorgaan met autorijden.

Hoi!

Ik heb wel eens gehoord dat je op een gegeven moment niet echt verzekerd bent..omdat je gedachten wel eens gaan afdwalen. Maar bij mijn vorige kwam ik met 37! weken terug uit Italie en hebben we in 1 dag heel relaxt 1600 kilometer gereden. En ik had nergens last van en heb heel wat uurtjes achter het stuur gezeten toen hoor. Ik moest zelfs de pas van de gotthardtunnel nemen, omdat die tunnel was afgesloten die dag.

En nu rijd ik ook nog steeds auto, maar niet zo lekker meer als met die eerste, mijn gedachten dwalen nog al eens af...

Als ik niet wil rijden doe ik het ook echt niet, maar kleine stukjes (half uurtje) doe ik nog regelmatig eigenlijk..tenzij ik me niet oke voel dus.

Gewoon blijven rijden dus!

Groetjes Renske

Hoi

Autorijden mag gewoon zolang je zelf denkt dat het veilig is.
Er wordt gezegd dat je aan het eind van je zwangerschap niet meer zo geconcentreerd bent. Maar dat kun je alleen zelf bepalen.
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf 36 weken niet meer auto gereden. Door de concentratie en ook doordat ik ontzettend veel vocht vast hield.
Nu ben ik weer zwanger, 33,5 week, maar voel me nog goed. Dus ik blijf gewoon auto rijden, totdat ik zelf denk dat het niet meer gaat.

Groetjes Ria

Terug
Bovenaan