Tot wanneer borstvoeding?

M'n oudste dochter heeft een jaar borstvoeding gehad. M'n jongste is nu ruim 8 maanden en krijgt nog borstvoeding. Wil het totdat ze ongeveer een jaar is geven.
 
Ik heb 8 maanden gegeven en toen lukte het gewoon niet meer. Toeschietreflex liet zo lang wachten dat ik niet meer gekolfd kreeg en mijn zoontje vond het gewoon totaal niet interessant meer. Ik had graag tot een jaar doorgegaan maar toen ik eenmaal me verzoend had met het idee was het ook goed
 
Mijn zoon was 14 maanden toen hij zelf van de een op de andere dag de borst weigerde. Ik heb het er wel moeilijk mee gehad. Ik had nooit gedacht zo lang te kunnen voeden (hij was te vroeg geboren, had een matige zuigreflex en 2 weken lang neusmaagsonde gehad), maar ik was er nog niet aan toe om te stoppen. Maar mijn zoon wel, en ik ben heel blij dat het op deze manier gegaan is :)
 
 
Ik heb mijn dochtertje tot 13 maanden live gevoed en ik had nog een voorraad in de vriezer waardoor ze nog een maandje langer flessen met borstvoeding heeft kunnen drinken! ?
M'n dochter begon steeds minder goed te drinken dus het was een natuurlijk verloop van afbouwen.
 
Mijn dochter is vorige maand 2 geworden. En iedere ochtend drinkt ze nog bij mij. Ze geeft zelf aan dat ze het wil. Een heerlijk wakker word knuffel moment. Heerlijk. 
 
Terug
Bovenaan