Tot wanneer duurt de misselijkheid?

<p>Hoi dames, Vandaag ben ik 11.2 week zwanger en nog steeds erg misselijk. 2 dagen geleden ging het heel slecht en heb ik heel veel overgegeven. Nu wordt het ietsjes beter maar lig nog steeds ziek in bed en kan niet werken. De misselijkheid begon overigens rond week 6/7.  Inmiddels zit ik er aardig doorheen en lijkt er geen einde aan te komen. Ik slik emesafe en gemberpillen, dit helpt soms een beetje. De verloskundige zegt dat ik niks anders kan doen dat het uit te zitten en dat ik gewoon pech heb. Hebben jullie hier ervaring mee? En wanneer ging de misselijkheid over? Ik hoop dat rond de 12 weken over gaat.    </p>

Hier was het over na de bevalling ? niet wat je wilt horen misschien, maar wel waar. Ik keek ook uit naar de 12 weken, later zei iedereen 'met 20 wkn is het echt wel over'. Dus reality check: je kunt de pech hebben dat het niet over gaat
bij mij haalde emesafene de scherpe randjes er af. Maar zorgde echt niet dat ik beter was ;)

Het kan inderdaad met 12 weken ineens over zijn. Helaas is dat geen zekerheid. Bij mijn eerste zwangerschap zakte het vanaf 12 weken geleidelijk, maar ben tot en met week 16 ziek geweest. Anderen hebben HG en zijn een hele zwangerschap ziek, dat hoop ik niet voor je!

Ik tot 18 weken.. maar de piek zit meestal rond 9 weken en gaat dan weer langzaam naar beneden. Je kunt bij de huisarts om metoclopramide vragen, dat is sterk spul en helpt goed! Veel sterkte, het is echt een rot gevoel?

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap ook verschrikkelijk misselijk geweest... Tegen mij zeiden ze dat het met 12 weken minder zou worden. Helaas werd het met 16 weken pas iets beter. Toen was ik alleen nog maar misselijk ‘s ochtends en bij het tanden poetsen. Uiteindelijk duurde het tot week 24 tot de misselijkheid helemaal weg was.

Ik ben nu weer zwanger (pril), en ben gewoon bang dat ik het weer ga krijgen. Er is inderdaad niet iets wat echt helpt. Probeer elke keer iets te eten. Bij mij hielpen die droge crackers met zo’n breuklijn (die vaak ook als toastjes gebruikt worden) het best. En je moet zorgen dat je die al eet voordat je uit bed stapt. Gember leek bij mij ook iets te helpen idd. En eet waar je trek in hebt. Ik ging soms op de gekste momenten het raarste eten klaarmaken.

Veel succes!

Terug
Bovenaan