tot wanneer is het einde "boxperiode"?


Hallo,

Mijn vraag is eigenlijk aan andere moeders/ouders/verzorgers.. tot welke leeftijd bleven jullie kind   de box nog accepteren???En behandel ik mijn kindje slecht ( beperking van bewegingsvrijheid) door ze toch nog op vast moment(en) van de dag in de box te zetten?

Me dochter is bijna anderhalf.. en zit vaak nog het ochtenddeel wel in de box, daar ik dan me handen vrij heb me huishoudelijk werk te doen en dierenverzorging, ze accepteerd dit nog prima, omdat dit volgens mij ook "gestructureerd"gebeurd. Natuurlijk heeft ze ook de vrije momenten, na haar middagslaapje, wandeld ze heel het huis door en buiten etc. en als ik ff iets om handen heb, waardoor ik niet op kan letten, zet ik ze er ook ff in, uit veiligheid. Mijn buurvrouw heeft haar kindje dat 6 weken jonger is al heel langniet meer in de box... en vind mijn manier van doen.. enige vorm van "kindermishandeling" in die zin dat ik ze beperk in haar vrijheid dus. Maar mijn argument, ze zit er niet in voor straf ofzo.. het is geen strafhok, het kan ook welleens een rustpunt zijn en idd ook veiligheid ivm activiteiten die ik als moeder naast haar verzorging moet uitvoeren, maar dat is mijn mening, wat vinden jullie en is het echt onacceptabel om nog een kind van 17 maanden in de box te houden????

vr. gr. Hetty moeder van dochter Nikki ruim 17 maanden.
 
Hallo
Ik vind dit geen kindermishandeling hoor...   Ik heb dit namelik zelf ook gedaan en is juist gedaan voor de veiligheid..   Daar is de box toch ook voor gemaakt..
Me zoontje heb er in gezeten totdat het gewoon niet meer ging en hij er uit begon te klimmen..   dit was tot ongeveer   1 jaar en 8 maanden..        
Hij vond het zelf ook fijn.. ging meteen spelen als ik hem erin   dee en huilde niet ofzo..   Zo kon ik al de dingen doen zonder bang te zijn dat er iets gebeurd..   Bv   de trap op rennen die ik dan aan het stofzuigen ben enzo..   Als er iemand bij de deur was   dee ik hem er ook snel in want dan weet ik hij kan niks gevaarliks doen op dat moment en dat vond ik fijn..  
Hij loopt voor de rest van de tijd gewoon lekker rond en ik vind niet dat ie iets te kort komt door in de box te zitten...   Volg gewoon je gevoel...zou ik zeggen dat heb ik ook gedaan...  

DE box is er voor gemaakt   Toch???

 
Onze oudste vond het juist heerlijk om in de box te zitten, echt zijn eigen plekkie. Hij moest plaatsmaken voor zijn zusje toen hij 2,3 jaar was! Zelfs toen vond hij het nog fijn in de box. Hij klom er zelfs al zelf in. Hij heeft nooit een poging gedaan om eruit te klauteren, anders waren we er denk ik al wel eerder mee gestopt.  
 
Mijn oudste dochter heeft tot 20 maanden in de box gezeten, toen moest haar zusje erin ! Ze zat er 's ochtends nog een uurtje in en vaak eind van de dag nog.
De jongste was ongeveer 1,5. Toen ging ze lopen en zag natuurlijk haar zusje buiten de box (ze zaten er toen wel eens samen in, erg gezellig). Ze zat er te weinig in, en het was een sta in de weg.

Vind het ook absoluut geen kindermishandeling. Je kan het ook omdraaien: stel dat je je kind  buiten de box hebt  en jij bent even de kamer uit en er gebeurt wat.

Zolang je kind het accepteert zou ik het er lekker in laten.

groetjes Melanie
 
Absoluut geen mishandeling, zeker niet als ze het nog leuk vindt!!! Mijn dochter heeft er ook tot  ruim 1,5  jaar ingezeten, is ook een beetje een rust momentje voor zo'n uk, hoeven ze even nix...

groetjes Yvonne
 
Hoi,

Mijn dochter wilde met 12 maanden al niet meer in de box.  Maar kindermishandeling, kom op zeg. Je dochter heeft er helemaal geen problemen mee. Lekker blijven doen, zou ik zeggen.
Mijn dochter moet bij opa trouwens nog af en toe wel in de box. Er is daar een open trap in de woonkamer en als hij naar de wc moet, dan moet ze daar toch even in. Vindt ze trouwens ook geen probleem.
Lekker je box zo lang mogelijk gebruiken.

Groetjes
 
Kindermishandeling?!!!
Ga toch weg! Ideaal dat ding!
Zodra een kind gaat lopen wordt de box handig!
Ik denk er zelf aan de box weg te doen zodra ons zoontje zelfstandig, lief kan spelen.
Zodra ze kunnen lopen gaan ze op ontdekkingstocht,
als ze "klaar" zijn met ontdekken, alles in huis gezien hebben en lief met hun eigen speelgoed kunnen spelen terwijl jij boven bent of iets dergelijks,
dan pas kan de box weg, vind ik!
En als je dochtertje het geen probleem vind, zie ik helemaal geen probleem.
De box is haar terein, lekker haar plekje, kennelijk vind ze het fijn!
Ik zou het wel weten, ideaal!
Lekker in de box 's morgens!

Groeten

O enne, die buurvrouw lijkt mij hartstikke jaloers... Zij doet natuurlijk niks meer in huis voordat haar kind slaapt, hihi grappig!!
 
hallo,

wat een onzin zeg!!!!!! Een kind heeft juist behoefte aan zijn eigen plekje. Zeker in een druk huishouden.
Mijn zoontje wilde, jammer   genoeg,   met 13 mnd echt niet meer in de box. En dat liedt hij weten ook. Hij kon lopen en wilde dat het liefst de hele dg doen. Ik vond het er jammer, toch ook wel makkelijk.

Nu een jaar later staat de box weer klaar voor de volgende en was hij de eerste om er weer in te klimmen en "baby"   te spelen,

gr ruth
 
Terug
Bovenaan