Hallo,
Mijn vraag is eigenlijk aan andere moeders/ouders/verzorgers.. tot welke leeftijd bleven jullie kind de box nog accepteren???En behandel ik mijn kindje slecht ( beperking van bewegingsvrijheid) door ze toch nog op vast moment(en) van de dag in de box te zetten?
Me dochter is bijna anderhalf.. en zit vaak nog het ochtenddeel wel in de box, daar ik dan me handen vrij heb me huishoudelijk werk te doen en dierenverzorging, ze accepteerd dit nog prima, omdat dit volgens mij ook "gestructureerd"gebeurd. Natuurlijk heeft ze ook de vrije momenten, na haar middagslaapje, wandeld ze heel het huis door en buiten etc. en als ik ff iets om handen heb, waardoor ik niet op kan letten, zet ik ze er ook ff in, uit veiligheid. Mijn buurvrouw heeft haar kindje dat 6 weken jonger is al heel langniet meer in de box... en vind mijn manier van doen.. enige vorm van "kindermishandeling" in die zin dat ik ze beperk in haar vrijheid dus. Maar mijn argument, ze zit er niet in voor straf ofzo.. het is geen strafhok, het kan ook welleens een rustpunt zijn en idd ook veiligheid ivm activiteiten die ik als moeder naast haar verzorging moet uitvoeren, maar dat is mijn mening, wat vinden jullie en is het echt onacceptabel om nog een kind van 17 maanden in de box te houden????
vr. gr. Hetty moeder van dochter Nikki ruim 17 maanden.