tot wanneer is het einde "boxperiode"?

hallo,
mijn dochter word in aug. 2, en die zet ik zowiezo in de box als ik me ga aankleden in de morgen. ook met klusjes zoals stofzuigen zet ik ze er in of als ik boven wat moet doen. het is nog ideaal vind ik, ff je handen vrij.
 
zeker blijven doen zolang ze weten wanneer ze er in moeten en waarom is er niks aan de hand.
groetjes maartje
 
Daan gaat eigenlijk al niet meer in de box vanaf een maand of 14. Hij vond er ook echt niets meer aan ! Maar als ik nu ergens op kraam- ( of eerder zwangerschaps-bezoek al mijn vriendinnen zijn nu zwanger ) en er staat een box, dan klimt hij er zo ongeveer in !
 
Hoi hoi,

wij hebben de box weggedaan toen zij ongeveer 15 maanden was, zij vond het echt niks aan en het was ook absoluut niet meer nodig voor haar (ieder kind verschillend natuurlijk). Maar we hebben hem mede weggedaan, omdat daar de kerstboom moest komen en omdat we de tijd dus ook wel rijp vonden.
Wel leuk, toen ze zag dat wij hem uit elkaar haalden, vloog ze bijna in de lucht van blijdschap hahahahaha!
Maar kindermishandeling?????!!!!!! Alsjeblieft, ik kan me niet voorstellen dat er mensen op deze aarbol leven die dat zullen vinden! Op een gegeven moment dat zijn ze er natuurlijk gewoon te groot voor, maar dat is logisch....

Gr CJ
 
ik heb zelf de box al snel weggehaald, toen ze eenmaal gingen kruipen ging de box eruit, maar het kan juist ook een stukje veiligheid geven, even lekker een eigen plekje
het is maar net wat je zelf prettig vindt en als je dochter het nog goed vindt, maak je er dan geen zorgen om zou ik zo zeggen.
 
Hallo,

Onze oudste dochter was 19 maanden toen de boxtijd over was. We waren toen een week met vakantie geweest en toen was het niet meer nodig.
Over 5 weken wordt onze tweeling 2 jaar en zij zitten nog steeds in de box en dan ook nog best vaak. 's Ochtends in de box, na het middagslaapje in de box en 's avonds na het eten is het speeltijd. Als het mooi weer is zijn ze buiten aan het spelen, om de hele tuin zit een hek, dus geen probleem. Wanneer we op bezoek gaan nemen we een campingbedje mee en gebruiken dat als box.
We krijgen trouwens steeds meer reacties dat ze wel erg lang in de box zitten. De kinderen vinden het prima en het werkt voor ons ook prima.
 
Hoi,

Onzin dat het kindermishandeling zou zijn. Zolang je kindje er zich prettig bij voelt is er toch niets aan de hand!!
In ons geval was het totaal anders. Wij hebben onze dochter al met een maand of 9 a 10 uit de box gehaald en deze opgeruimt. Ze vond het niet meer prettig wanneer we haar erin zetten, veel huilen en proberen eruit te klimmen.

Het resultaat hiervan is dat ze al heel erg snel vertrouwd werd met het even zelfstandig op de grond kunnen spelen als ik aan het koken ben of het huis aan het schoonmaken. (Wij hebben een open keuken en kan haar altijd zien spelen).
Inmiddels is ze  20 maanden en kunnen haar met een gerust hart laten spelen.

Doe wat je zelf denkt dat het beste is.
Zolang je kindje het accepteerd is het toch prima!!!!!

Groetjes
Pascalle.
 
Hoi,

onze dochter is inmiddels bijna anderhalf en vind het heerlijk om af en toe nog even in de box te spelen. Lekker met haar spulletjes en eventueel met een beker sap en een cracjer kan ze zich prima een uurtje vermaken.
zeker als ze moe is wil ze er erg graag in spelen, dan is de vloer teveel van het goede. Nou, prima toch? Als zij er blij van wordt vind ik het allang prima!
Dus gewoon lekker doorgaan met die box!

Groetjes, Saskia
 
Terug
Bovenaan