Tot wanneer mag je in bad blijven gaan?

Hoi meiden,

Mijn grootste hobby sinds ik zwanger ben is lekker lang in bad liggen, meestal wordt ukkie dan erg actief en ik vind het super om lekker lang naar mn   buik en dat kleine bewegende wondertje te kijken. Inmiddels ben ik 34 weken en 2 dagen zwanger en ik vroeg me af of ik mn hobby wel tot het einde van mn zwangerschap vol mag blijven houden, ik meen dat ik ergens gelezen of gehoord heb dat dat op het einde niet meer zo verstandig is, ik hoop eigenlijk dat jullie zeggen dat het geen kwaad kan, maar als het beter is van niet dan blijf ik echt wel uit mn badje (douchen doe ik dan wel gewoon )
Ik ben benieuwd,

xxx Muizeke
februari forum

hoi muizeke,

ik ga ook bijna dagelijks in bad.
voor zover ik weet mag dit gewoon tot het einde.
het mag alleen niet meer als je vliezen zijn gebroken.
ik ben nu 36 weken en relax elke avond in bad.
gewoon lekker blijven doen dus.
ik gebruik alleen geen badschuim o.i.d.

groetjes kwinty.

hey muizeke.

je mag je hobby gewoon uit blijven voeren hoor!!!

tot je vliezen breken mag je in bad blijven gaan. daarna is het niet verstandig i.v.m. infectie gevaar.

ik vind het erg jammer dat ik geen bad heb. is af en toe wel erg lekker hihihi.

nou veel plezier in bad met de kleine uk!

liefs, do

36 wkn+ 1 dag

Nou dat is fijn om te lezen! Ik kan dus lekker doorbadderen, heerlijk want mn harde buiken lossen dan ook vaak vanzelf op.

@ Kwinty: misschien een domme vraag maar is het gebruik van badschuim niet goed voor de baby???

X Muizeke

Hallo Muizeke,

Ik ben nu in de 38e week van mijn zwangerschap en ga ook nog gewoon heerlijk in bad. Staan onder de douche vind ik veel vermoeiender, dus 's avonds voor het slapen even heerlijk in bad ben ik tot nu toe gewoon blijven doen. Ik zorg alleen ervoor dat het water niet te heet is. Gewoon lauwwarm.
Daarnaast komt de buik nu ook boven het water uit.

Dat van dat badschuim heb ik ook wel eens gelezen, misschien is echt badschuim en badzout veel te sterk. Alles wat in je lichaam komt (ook via de huid) komt natuurlijk ook bij je kindje terrecht. Ik gebruik gewoon mijn eigen douchegel als badschuim. Dit is een stuk milder en schuimt ook heerlijk. Verder weet ik niet waarom ze dat zeggen.
Met  onze kleine  is alles prima in orde, dus gewoon lekker blijven badderen zou ik zeggen!

Liefs Mineko

volgens mij zolang je vliezen niet zijn gebroken mag je gewoon in bad blijven gaan hoor!!   niet te warm.  
dus gewoon lekker blijven doen (zolang je nog makkelijk eruit kan komen ik begin daar een beetje problemen mee te krijgen)

liefs linda   37+4

Hoi,

Ik ben bij de vorige zolang mogelijk in bad gegaan, behalve toen mijn vliezen waren gebroken.

Dus ik zou zeggen zo lang je vliezen niet zijn gebroken en je nog uit bad kan komen , want daar had ik op het laast hulp bij nodig.....

hoi muizeke,

domme vragen bestaan niet he.
ik heb ergens gehoord dat badschuim niet zo goed is voor de zuurgraad en conditie van je vagina.
volgens mij kan het voor de baby geen kwaad.
je werkt eerder schimmeltjes en andere vervelende kwaaltjes in de hand.
zeker als je dit natuurlijk elke dag gebruikt.
ik doe wel af en toe baby badschuim in bad tegen mijn droge huid.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan