Tot wanneer mag je in bad blijven gaan?

Hoi hoi,

ik ben tot op het einde van mijn zwangerschap in bad geweest.
Ik ben 3,5 week bevallen van mijn eerste dochtertje en ben bevallen op 38 weken en 1 dag. Dus totaal nog geen vermoeden dat ik zou bevallen.
Nu, ben de dag voor mijn bevalling nog lekker lang in bad geweest.
Ik gebruikte uiteraard ook geen badschuim. Gewoon zuiver water, kan absoluut geen kwaad. Je mag tijdens je weeën ook in bad gaan in het moederhuis, om te relaxe, dus het kan denk ik absoluut geen kwaad.
Ik kreeg de kans om in bad te gaan, maar dit uiteindelijk toch niet gedaan, heb dan maar een epidurale gevraagd, want mmmmm was me wat te veel aan het worde, ging allemaal supersnel!! Maar goed, ik ga nie te ver afwijken, ik zou zo zeggen geniet nog maar lekker van die zaaalig lange baden, zonder zeep!!!

LIefs,
van ons...

aha dus het is voor je vagina beter geen zeep te gebruiken. Ik was al bang dat uk er iets aan over zou kunnen houden, ik gebruik altijd maar een beetje badolie, maar ik vind het wel heeeeel erg fijn om te lezen dat ik lekker door kan badderen, alleen opstaan uit bad kost een beetje (nou ja eigenlijk gewoon veel haha) meer moeite dan normaal, maar goed dat overleven we wel,

Bedankt voor jullie reacties!

xxx Muizeke

Hoi hoi!!!

Ik heb weleens ergens gelezen dat sommige soorten badolie vruchtafdrijvend zouden zijn. Welke dat zijn, weet ik niet meer, maar ik heb toen wel begrepen dat lavendel totaal geen kwaad kan. Ik ga nog steeds regelmatig in bad (ik wil zelfs in bad bevallen als dat gaat) en ik gebruik dan lavendelbadschuim. Ruikt nog lekker ook!!!

Groetjes, Kippie (38,2 weken zwanger van de eerste)

Hoi hoi,

ik heb horen zeggen dat lavendel de weeën zou kunnen opwekken. Hehe...
Is 9 van de 10 niet echt wetenschappelijk bewezen, ik heb het enkel horen vertellen, dus... wilde ik het toch ff melden.

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan