tot wanneer moet je dat water eigenlijk koken voor de fles

ik wordt er gek van joh op de sommige pakken staat ook dat het wel met kraan water mag?????

ik doe het nog steeds braaf koken maar hoelang nog???

wie weet dat?

groetjes

ik heb het water nooit gekookt om te fles mee aan te maken, gewoon kraanwater gebruiken en meteen de fles geven.
Alleen als je voeding voor 24 uur maakt moet je het water vooraf koken.

Liefs Saskia

Tja, goeie vraag...ik kook het water voor de flessen na 7 maanden eigenlijk ook nog automatisch...
Terwijl ik voor een bekertje diksap het water vaak wel gewoon rechtstreeks uit de kraan haal, niet echt logisch ;-)
Misschien tijd om er maar eens mee stoppen...zoals ik nu begrijp is dat eigenlijk helemaal geen probleem!

Groetjes,
Laura

Ja, dat heb ik mezelf ook afgevraagd!!
Zelf maak ik voeding voor de hele dag, dus koken doe ik het dus nog wel.
Ook als hij wat diksap of water krijgt, pak ik het uit de waterkoker.
Maar dat hoeft dus niet meer??

Groetjes Debby.

Volgens ons cb is het als volgt.
Zolang het water niet door een loden leiding heeft gestroomd hoef je het niet van te voren te koken.
Dit is vanaf de geboorte.
Wel moet je dan gebruik maken van koud water.
Dus je moet het water wel opwarmen in bv de magnetron.

Hoe het zit als je de voedingen lang van tevoren klaarmaakt weet ik niet.
Ach meestal als je ergen een fles moet opwarmen is er ook wel stromend water in de buurt.

Ik kook het water al een tijdje niet meer.
Eigelijk alleen nog bij me oma. Die heeft geen magnetron.
Beetje water koken iets meer dan de helft koud water bij de fles en het is goed.

quote: kaatje o reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2008 19:00:25'));

Volgens ons cb is het als volgt.
Zolang het water niet door een loden leiding heeft gestroomd hoef je het niet van te voren te koken.
Dit is vanaf de geboorte.
Wel moet je dan gebruik maken van koud water.
Dus je moet het water wel opwarmen in bv de magnetron.

Vraagje: weet jij wat het verschil is tussen warm water uit de kraan en water dat je hebt opgewarmd in een flessenwarmer of magnetron? Ze hebben  geen van beide gekookt, maar zit er in warm leidingwater misschien meer bacterien dan in koud leidingwater?

groetjes,
Anna

hoi allemaal,

sinds kort gebruik ik gewoon mineraal water.
even in de magnetron en fles is klaar.
als ik op een bepaald moment gen mineraal water heb bij zijn eerste fles kook ik het eigenlijk nog wel automatisch.
op het mineraal water gaat het nu ook goed.

groetjes saloua

Terug
Bovenaan