tot wanneer spenen uitkoken?

nou, de titel zegt t al.

koken jullie de spenen van de flessen nog uit?

tot wanneer moet je dat eigenlijk blijven doen?

ik kook ze nu nog 2 keer per week uit.

een fopspeen heeft ze (gelukkig) niet.

ik hoor t wel :D

liefs, do

Hoi do,

Ik kook ze meestal nog 1x per week uit.
Ik doe dan z'n tuitbeker en Yordi z'n speen.
Dit doe ik eigenlijk al heel lang. Ik heb eigenlijk ook geen idee of het nog "moet", maar ik doe het gewoon voor de hygiene. Yordi z'n tuitbeker wordt ook nog wel eens gedeeld door vriendjes en vriendinnetjes, dus dan kook ik ze ff uit. Ook als yordi ziek is kook ik ze wat vaker uit. Dan vaak 2x in de week.

Liefs marielle

Hoi,

Ik kook ze sinds dat Doreen 9 maand is niet meer uit, maar doe de flesjes en spenen in de vaatwasser, schijnt het zelfde resultaat te hebben, ook de tuitbekers, ed.
Ik spoel ze wel goed af na die tijd en dan kan ze er weer tegen.
Liefs
Karlien

Ik hoefde het van het Cb met 9 mnd ofzo niet meer te doen. Heb ze alleen tijdje terug uitgekookt nog omdat ze zo verkouden was. Heeft daar volgens mij totaal niks mee te maken, maar ja, "moest" ik gewoon doen.
Volgens mij hoef je het vanaf 1 jaar niet meer te doen.
Heb me voorgenomen om het vd week nog 1 keer te doen en dan niet meer.

Weet eigenlijk iemand hoe het zit met water koken voor de flessen? hoeft dat vanaf 1 ook niet meer ? nou ga ik ook wel binnenkort halfvolle melk geven, maar vroeg het me ineens af.

Bianca

Ik kook de flessen zo eens in de week uit, soms anderhalve week. Gekookt water om voeding mee te maken hoefde ik vanaf zes maanden niet meer van het cb, toen mocht het gewoon water uit de kraan zijn.

hey meiden

bwedankt voor jullie snelle reactie

water koken voor de voedingen doe ik ook al heel lang niet meer.

ze kreeg water uit de kraan en in de magnetron opwarmen. inmiddels krijgt ze gewoon echte melk hihi

denk idd dat ik ook maar ga stoppen met uitkoken.

ze krijgt nog maar 1 fles per dag en daar wil ik binnekort ook vanaf, dus dan is het helemaal niet meer nodig hahahaha.

de tuitbekers en beker met rietje doen we idd elke avond heel goed afwassen en dan in heet water laten staan. daarna gaan ze de koelkast in, tot de volgende dag.

nathalia haar fles word nooit met andere gedeeld.

vind ik dus echt niet hygienisch.

zelfs ik neem de spenen niet in mn mond, en t is mn eigen kind.

er zitten meer bacterien in een mensen mond, dat in wat dan ook. zelfs meer dan een hondenbek.

doe t alleen als t echt niet anders kan. (bv als de fles is gevallen en er geen water in d buurt is)

even voor de duidelijkheid: ik ben absoluut niet vies van mn kleine hoor, maar doe t voor haar bestwil dus niet.

liefs, do

he,

volgens onze kraamhulp kan je gewoon warm water uit de kraan pakken voor je kinderen. Dus geen magnetron e.d. Super handig!...
Weet wel dat die regels ieder jaar wijzigen   ongeveer.

Uit koken doe ik ook af en toe nog even. Maar gewoon afwassen of in de vaatwasser is in principe voldoende.

de speen in je eigen mond stoppen waar ik hierboven iets over leest vind ik inderdaad ook alleen in noodgevallen kunnen.

Terug
Bovenaan