tot wanneer spenen uitkoken?

hoi meiden,

Ik denk dat jullie mijn berichtje bedoelen over spenen in de mond.
Maar het is dus ook niet zo dat ik de speen van yordi in me mond doe hoor.
Spoel die ook altijd af onder de kraan als het vies is, tenzij er echt niks anders is, dan wel. Ook hebben andere kids de speen van yordi niet in hun mond.
Wat af en toe nog wel eens gebeurd, is dat als ik bij me oppaskindjes ben en yordi is ook mee, dat yordi nog wel eens de tuitbeker van zijn vriendje wil pakken en uit drinkt.
En andersom ook. Ik probeer het altijd te voorkomen, maar ja, soms lukt dat nou eenmaal niet. Kijk en dan kook ik ze na die tijd wel direct even uit.
Meestal gaan bij ons de tuitbeker ook in de vaatwasser, maar kook vaak ook nog ff 1x in de week z'n speen uit en neem de tuit dan ook gewoon mee.

Dit wou ik toch nog even toelichten, want ik had het ook niet echt duidelijk in me vorige bericht gezet.

Liefs marielle

hey marriele

sorry, als je je aangevallen voelt. was niet mijn bedoeling!!!

gewoon even een miscommunicatie :D zoals jij t omschreef, dat er andere kinderen uit jordy zijn beker drinken. ja, daar ben ik niet zo van. maar kan me ook wel voorstellen, dat je t niet altijd tegen houd :D

liefs, do

Hoi do,

Nee ik voelde mij ook niet aangevallen hoor.
Ik las die berichtjes en dacht waarom beginnen ze nu steeds over die spenen en toen las ik me eigen berichtje en zag dat ik het ook niet echt helemaal duidelijk had neer gezet. daarom had ik me laatste bericht nog ff geplaatst, zodat het wat duidelijker zou zijn, wat ik eigenlijk bedoelde.
Indd ff een geval van miscommunicatie.
En ja ik ben er ook niet zo voor dat andere kids uit yordi z'n tuit drinkt of andersom, maar ja net zoals ik al zei, soms kan ik het niet voorkomen. Als ik dan met de allerkleinste bezig ben( oppaskindje van 5 maand) tja dan wil het nog wel eens gebeuren.

Liefs marielle

Hallo,

bij ons vertelde de kraamhulp dat, toen, de nieuwe richtlijn was dat flessen en spenen helemaal niet meer uitgekookt hoeven te worden. Afwassen was voldoende en in de vaatwasser schijnen ze net zo schoon te worden als met uitkoken. Tja het is dus maar net wat je zelf prettig vindt. Toen Bente klein was heb ik nog wel regelmatig de flessen en spenen uitgekookt maar de laatste keer kan ik me niet meer herinneren.

Groetjes Danielle

Ik vind het raar dat een kraamhulp zegt dat je gewoon warm water mag pakken ipv koud water en dat in de magnetron opwarmen. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?
Hieronder staat een stukje waarom je dus echt GEEN warm water moet gebruiken om te drinken/bereiden.

Waarom is water van het warmwatercircuit niet drinkbaar? Het gaat hier over water dat opgewarmd wordt in boilers, geisers enz. Dat water heeft niet meer de kwaliteit van drinkwater. Door de opwarming worden een aantal processen in beweging gezet. De samenstelling verandert, er zit minder zuurstof in, het smaakt niet lekker meer en er kan zich schadelijk nitriet hebben gevormd. Bacteriën die van warmte houden, hebben het naar hun zin, zeker in die gedeelten van het circuit waar het water lauw is in plaats van heet. Men moet extra opletten in woningen met een gecombineerd systeem voor de centrale verwarming en voor de opwarming van water voor het huishoudelijk gebruik. In geval van een defecte warmtewisselaar zouden beide waters met elkaar in contact kunnen komen. Warm water versnelt corrosie. Doordat het warm is, lost het ook bepaalde stoffen in de boilers en de waterleiding gemakkelijker op. Zo kan warm water uit de waterleiding veel meer koper, ijzer, nikkel en zink bevatten dan koud water. Neem daarom steeds water van de koudwaterkraan om te drinken, te koken of warme dranken te bereiden

Terug
Bovenaan