Tot welke leeftijd dragen/buggy?

<p>Tot welke leeftijd droegen jullie je kindje in een draagdoek of draagzak? De huidige kleuterdrager die ik heb vind ik niet zo heel erg fijn en ik zou graag een andere kopen. Mijn man vind dat niet nodig omdat ze al bijna 3 jaar is en nog prima past in de huidige drager... Nu word er wel enkel nog gedragen op lange wandeling (dat gebeurt niet alle weken, heel af en toe eens) en als we een hele dag op uitstap gaan omdat ik dan geen buggy hoef mee te sleuren. Aan degene die niet dragen: tot welke leeftijd zit je kindje in de buggy dan? En hoe vaak? In mijn omgeving vind men mij een hippie omdat ik nog steeds draag... het begint een beetje raar te worden precies... ik krijg er ook steeds meer vragen rond... 'word ze niet te groot? Is ze niet te zwaar? Krijg je geen last van je rug? Waarom laat je haar hier niet lopen?...' Een buggy vind men precies wel normaal om je kind even in te zetten, elk moment dat ik kan dragen ook al is het maar even grijp ik ook, want we vinden het beide wel gezellig...</p>
 
Uiteindelijk moet je doen waar je je goed bij voelt toch? Als dat dragen is, lekker doen!
Ik heb alleen gedragen in de babytijd en een buggy hebben we tot 2,5 jaar gebruikt voor alleen de lange stukken. Vanaf dat moment loopt ze alles en gaat dat ook helemaal goed. Ze weet niet beter
 
Ons zoontje is bijna 2,5 en draag ik ook nog af en toe. Het is wel duidelijk minder geworden omdat hij graag dingen zelf doet, maar we genieten er allebei nog van zo af en toe! Zolang het voor jullie iets fijns blijft: lekker volhouden! De rest van de wereld bepaalt niet hoe jij je kind opvoedt! ?
 
De dochter van mijn vriend heeft bij ons niet meer in een buggy of draagzak gezeten vanaf het moment dat ze kon lopen (14 maanden) ?.
Dat is dan wel weer heel vroeg (en soms ook wel eens onhandig), maar omdat ze het goed deed, hadden we ook geen behoefte aan een nieuwe wagen (zijn ex had de buggy gehouden na de scheiding).

Wij kregen daar juist weer commentaar op. Maar uiteindelijk gaat het erom dat jullie je er goed bij voelen. Ik zou als ik jou was dus op zoek naar een fijne draagzak voor grotere kindjes. Of zo'n rugdrager, waar ze als het ware bovenop je schouders zitten. Heb je meteen een rugtas om wat spullen mee te nemen.
 
Wij hebben onze zoon in een hele fijne rugdrager van Thule gedragen tot hij 4,5 was. Het laatste jaar wel alleen nog bij echt lange wandelingen als hij moe was. Maar wij vonden het heel praktisch dat we dan toch lange wandelingen konden maken en ook intiem om hem nog zo lekker dicht bij je te hebben. Doe dus vooral waar je je goed bij voelt!
 
Wij zijn ook wandelaars. Ik heb net het babyjaar achter de rug met de vele slaapjes en mis de langere wandelingen in de natuur echt. We hadden een all terrain wagen aangeschaft, maar dat werkt dus echt een stuk minder goed dan ik dacht. Als we lekkere boswandelingen maken zit ze mooi in de doek. Maar nu ze 14 maanden is vind ze richting mij in de doek niet zo leuk meer, ze probeert te draaien zodat ze alles kan zien. Maar de wagen werkt niet, en we willen toch wel weer op zn minst de 10K wandelingen kunnen doen. Net op vakantie geweest en een wandeling geklooit met een paraplubuggy, dat doe ik dus niet meer! Maar het duurt nog best lang voordat ze dat soort wandelingen mee kan wandelen in zn geheel. Dus ik volg dit draadje ook even. Ik snap je heel goed! 
 
Je moet doen waar je je prettig bij voelt. Ik heb de buggy gebruikt tot ongeveer 3 jaar. Toen had ik een plankje achter de kinderwagen. Inmiddels is hij 3,5 jaar en gebruikt hij het plankje niet meer. Hij gaat op z’n loopfiets.
 
Terug
Bovenaan