tot welke leeftijd trappelzakje?

Ik vroeg me al af hoe dat precies werkt?
Ik heb er ook eentje in huis, maar nog niet gebruikt. Mijn dochter is 2 weken oud en slaapt nu nog in de wieg (maar daar groeit ze binnenkort al uit). Gebruik je een trappelzak als ze de dekens van zich af gooien?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
 
Hay Twiki,

ja, in principe gebruik je een trappelzak voor als ze niet onder de dekentjes blijven liggen, maar soms kan het ook net even die geborgenheid geven die zo'n kleintje misschien mist als het vanuit een wieg naar een ledikant gaat.

Zelf heb ik met dit laatste geen ervaring, onze dochter lag gelijk al in een ledikant.

Gr CJ
 
Hey,

Mijn tweeling van nu 11 mnd liggen al vanaf dat ze een maand of 8 zijn niet meer in een trappelzak, ze krijgen gewoon een pyama aan en ook zij draaien heel veel in bed, bij ons gingen ze zich best verzetten tegen de zak (kan ik me wel iets bij voorstellen ook) wie wil er nu belemmerd worden in z'n vrijheid?
Ze willen ook vaak geen deken over zich heen, trappen ze gelijk van zich af(zelfs in hun slaap).
Als het erg warm is doen we een pyama met korte mouwen en kort broekje  aan of alleen een rompertje, en als het wat kouder is dan worden het lange mouwen.

Heb eigenlijk het idee dat het bij oudere kinderen niet echt meer nodig is om in een trappelzak te liggen, waarom zou je ze nog vast leggen?

mv Bloem en Lennon
 
Hoi,

Onze dochter is nu 1,5 jaar en ligt nog heerlijk in een slaapzak. Ze ligt altijd helemaal boven in haar bedje dus blijft nooit onder de dekens (gebruik die ook niet meer sinds ze een mnd of  6 is). In haar slaapzak blijft ze heerlijk warm. Het belemmerd haar helemaal niet ze kan er zelfs in lopen. Zonder slaapzak heeft ze moeite om in slaap te komen. Onze oudste was  2 toen ie zelf aan gaf dat hij wel onder zijn dekbed bleef liggen en geen slaapzak meer hoefde.    Zolang ze er  nog heerlijk in  slaapt gebruik ik  de slaapzak.    

Groetjes Marian
 
Hey
Mijn zoontje is nu 22 maanden en heb al een paar keer het gevoel gehad dat hem zijn slaapzak niet meer wilt soms begint hij dan te wenen en te trekken maar ik weet dan niet goed wat doen hem zo erin leggen met of zonder deken, kamerbakje staat op 22graden (slapen onder het dak) maar is dit dan een teken dat hij die slaapzak niet meer wilt?weten jullie raad?
Gr.senta
 
Dochter van 3 jaar slaapt heerlijk in de grootste maat slaapzak in het ledikantje. Zonder kussen en dekbed, voelt veilig! Slaapzak aan = slapen, slaapzak uit = je mag uit bed, het zit er helemaal ingebakken, dus we veranderen voorlopig lekker niets!
 
Terug
Bovenaan