Totaal geen energie en niet aankomen 14 weken

Hey, Ben nu 14 weken zwanger en al heel lang last van extreme moeheid en lagere bloeddruk (terwijl deze normaal juist altijd aan hoge kant was). Ik had van die moeheid zo een last dat ik elke dag zo'n 1-1,5 uur eerderweg mag op mn werk. Dan kan ik thuis nog net ff kort dutje doen voor het eten en houd ik de avond iets beter vol. Moeheid wordt al minder, ik val niet meer om 8u in slaap op de bank, maar mijn energie is ook ver te zoeken. Gisterenochtend beetje lichte huishoudklusjes gedaan en 's middags 1,5u in woonboulevard rondgelopen en was kapot. Zag er vreselijk tegenop om nog boodschappen te moeten doen enzo, dus maar magnetronmaaltijd meegenomen. En t'is niet zo dat ik thuis gelijk in slaap val, maar mn lichaam is dan gewoon op ofzo. Heb dan geen energie en kracht meer. En vandaag heb ik daar nog steeds heel erg last van. Alleen maar omdat ik dan gisteren iets teveel heb gedaan. Vind dit zo frustrerend! Moet ook wel zeggen dat ik al weken niet meer ben aangekomen, terwijl ik wel gewoon goed en soms teveel eet en amper iets doe. M'n Hb was 8,6 en heb 0x hoeven overgeven, dus daar ligt het niet aan Ben ook nu al wel heel kortademig en zeker met mondkapje op. Iemand een idee hoe dit allemaal komt? En vooral: hoe kom ik er vanaf? ;) of hoort dit echt bij het 'zwanger zijn'?<br />
 
Dit hoort er bij ik heb zoontje van 17 maanden en nu zwanger 9 weken super moe slaap mee in middag als dit kan en vroeg in bed
Ja lekker pech voor me partner maar ik luister naar mij lichaam.
Aankomen gebeurde vrij lang niet eerste ook niet dnek nu ook niet.
Elk lichaam doet het zelf op zijn manier
 
De vermoeidheid hoort erbij. Moet mijzelf er ook echt toe zetten om iets te doen! Een dag werken kost ook echt veel energie, en dat terwijl mijn collega’s al veel taken van mij overnemen. Hoor wel vaak dat je energie na de eerste 3 maanden weer terug komt. ????
Dus mischien komt het nog!!
 
Heel herkenbaar. Ik ben vandaag 17 weken en denk sinds 2 tot 3 weken weer wat meer energie. Maar na een dag werken net als nu lig ik ook gestrekt op de bank. Neem vooral je rust dat is belangrijkste.
 
Ik lees dit en denk: dat je dat allemaal nog kan. Ik ben nu 23 weken en boodschappen laat ik bezorgen. Winkelen voor iets anders lukt Max 30 min en dan ga ik tussendoor nog zitten. Klusjes in huis gaan met 15 min iets doen en dan 30 min rust. Ik denk dat het er allemaal bij hoort.
 
Vermoeidheid wordt vanzelf beter! De 1 heeft hier ook meer last van dan de ander. Probeer gewoon wat lukt en ga niets forceren. Over het aankomen in gewicht niet te druk maken, ik ben nu bijna 31 weken zwanger van mijn 2e kindje en tot nu toe maar 2 kg aangekomen. Zolang het kindje goed groeit is daar niets mis mee.
 
Op je vraag hoe kom ik er vanaf, heb ik geen antwoord! Het hoort er echt bij. Ja, ook het kortademigheid. Inmiddels ben ik 19 weken zwanger en lig elke middag nog een poosje. Daarnaast ben ik nog steeds 1 kg onder mijn oude gewicht. Maar het kindje doet het goed gelukkig. Het belangrijkste is vooral om naar je eigen lichaam te luisteren en naar buiten te gaan. Dat helpt ook echt!
 
Terug
Bovenaan