totaal geen ritme/regelmaat...graag tips!

hallo,

mijn zoontje is nu 9 weken en ik geniet enorm van hem!ik zit echt op een roze wolk!ik vind hem wel regelmatig wat huilerig/hangerig, maar dat zal wel horen...

het lijkt wel alsof ik een van de weinige ben waarbij de dagen een chaos zijn :)

eigenlijk begin ik nu wel aan wat ritme en regelmaat toe te zijn, maar hoe ?onze kleine slaapt 's nachts van 23.00/00.00 tot 6.30/7.30 de rest van de dag krijg ik hem het bedje niet meer in want dan begint ie te huilen, de ene dag slaapt ie bijna niet en de andere dag de hele dag... hij vind het ook erg fijn om bij mij te zijn en in mijn armen in slaap te vallen...nu vond ik dat niet erg maar ik zou toch graag mijn handen iets vaker vrij hebben en ook moet ik in januari weer werken! de avonden is hij redelijk actief(was hij al in mijn buik en wij zijn zelf ook echt avond mensen) ik doe hem elke avond rond 21.30 in bad.dus mama's graag tips om een beetje regelmaat in ons leventje te krijgen!ik geef trouwens bv, om de 3 1/2 uur overdag/'s avonds...

groetjes Iris

Hoi Iris,

Mijn dochter is zondag ook 9 weken en je verhaal klinkt wel bekend. Zij is/was ook regelmatig huilerig en leek dan alleen maar bij ons te willen zijn. Mijn man liep er hele dagen/avonden mee op z'n arm of bij mij in de draagzak. Maar sinds een kleine 2 weken denk ik dat het er aan ligt dat ze moe is en dan 'vervelend' gaat doen.

De BV liep bij mij pas na 6/7 wkn ein-de-lijk goed. En nu ben ik dus aan het 'oefenen' met zelf in slaap vallen. Als ze dus huilerig/hangerig begint te doen, dan laat ik haar even doen. Ik dek haar toe (ze slaapt overdag in de box beneden) en geef haar d'r tut. Vaak raak ze die nog een paar keer kwijt, dus tut weer terug, aai over de bol enz. Als ze dan na 20min ofzo nog niet slaapt, dan leg ik haar op d'r buik. Zo slaapt ze beter heb ik ontdekt. (Hannah heeft wel ontzettend sterke spieren in haar nek en draait makkelijk zelf van li. naar. re.

Ik merk dat het wel werkt voor haar. Zeker als ze zich even 'moe kan huilen' dan valt ze daarna op haar buik zo in slaap.

Er zit trouwens wel veel tijd tussen jouw voedingen; 3,5 uur! Wow ik wou dat ik dat had, bij mij komt ze al gauw iedere 2,5 tot 3 uur...

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn tips!

Groetjes, Greetje

oh veel tijd tussen voedingen?ik dacht juist misschien te kort op elkaar hahaha omdat hij vrij veel spuugt...borstvoedin loopt hier gelukkig vanaf zijn geboorte al super!hier ligt hij (als hij slaapt) zowel overdag als 's avonds beneden...ik zou dus graag zien dat ie in iedergeval 'smiddags lekker in z'n wiegje gaat slapen.maar zodra ik hem erin leg gegarandeerd dat ie binnen 10 min begin te huilen!ik ben pas een uur bezig geweest met elke 5 min naar hem toe gaan en troosten, als ik hem vast heb is ie stil en ik leg 'm in bed en ja hoor...huilen ;-) speen moet ie niets van weten...'s nacht baker ik hem in, dat gaat dus goed maar als ik dat overdag wil doen werkt dat ook niet...hij ligt wel graag op zijn buik en is ook erg sterk in zijn nek, maar vind het toch een beetje eng als ik er niet bij ben...

bedankt in iedergeval voor je tips!

groetjes

Als hij op je arm in slaap valt heeft hij het lekker warm. Bedje is dan ineens koud. Misschien dat hij daar van wakker schrikt. Bedje voorverwarmen met eeb kruik?

Mijn dochter is zondag 11 weken en wij krijgen nu een beetje ritme en regelmaat. Rond 22.00uur laatste voeding en dan komt ze weer om 6.00uur en dan overdag om de 4 uur. Ze is van elke 4 uur ongeveer 2 uur wakker en slaapt 2 uur. 2 x per dag slaapt ze in haar eigen bedje (en natuurlijk 's nachts) en de rest in de box, op de arm of in de kinderwagen.
Ik herken jullie verhalen. Probeer nog even vol te houden. Het komt er aan!!!!!

Mijn zoontje is nu 3 maanden en hij krijgt elke vier uur voeding (flesvoeding) 7 - 11 - 15 - 19 en 22.30u. Soms iets eerder, soms iets later, ligt er een beetje aan hoe laat hij 's ochtends wakker wordt.

Slaapjes overdag zijn wisselend. Ene keer maar een uurtje tussen de voedingen, andere keer twee uur... Ik probeer hem op een beetje vaste tijden in bed te leggen, maar dit lukt ook niet altijd.. 's Avonds na de fles van 19u en na de fles van 22.30u meteen weer in bed!

Misschien voor de een na laatste fles in bad? Wij doen D. rond 18.30u in bad/douche, flesje en bed.

bedankt voor de tips!ik deed hem eerst ook om 19.00 in bad, met als gevolg dat ie als een blok in slaap viel en 's nachts weer kwam...dus vandaar badder ik hem nu vrij laat, dan geef ik daarna de borst en knuffelen we nog even....dan slaapt ie lekker door ;-)

misschien moet ik idd wat geduld hebben en komt het vanzelf goed.... maar soms lijk het wel alsof het bij anderen meteen soepel verloopt...

groetjes en een fijn weekend!

Hier is ook elke dag nog anders hoor!! En wij twijfelen ook steeds of we het goed doen, of we hem er optijd inleggen etc. etc. Na de kerstvakantie gaat D. naar oma en kdv, weer ander ritme op die dagen.. We zien wel hoe het gaat!

Terug
Bovenaan