totaal geen ritme/regelmaat...graag tips!

Hi allemaal,

Wij zijn ook bezig met het vinden van een ritme.
Ik wil in principe toe naar 7-11-15-19-23 (en evt nachtvoeding). Maar het slapen overdag (van 15 tot 23 u) wil nog niet echt vlotten. Saar ligt alleen maar te huilen/krijsen in haar bedje. En is alleen stil te krijgen in de draagdoek.

Het lijkt erop dat Saar begint te snappen dat ze alleen in bed moet gaan slapen, maar dit wil ze echt niet en blijft maar huilen. Ze begint ook steeds vroeger met huilen...Slim ding dus. Geen idee wat te doen. Avondhuiltje prima, maar van 15 tot 23???

Troosten om de 5 min werkt niet, laten huilen ook niet. Pfff is echt om wanhopig van te worden. Iemand tips???

Ritme nu is wakker - borst 1 - luier - borst 2 - box (20 min tot 30 min) bij gaapje hup der bedje in. (Bij voeding 19 meteen naar bed).

Groetjes, Suzanne

En als je voor de voeding van 19u Saar in badje doet... Breek je het huiluurtje vanaf 15u (is hier ook namelijk) en wordt ze lekker rozig van.. Misschien slaapt ze daarna wel lekker..

Helaas geen succes met badje... Maar stom om te zeggen, ik ben enigzins opgelucht om te horen dat we niet de enige zijn met onrustige uren. Het maakt me zo onzeker en soms wanhopig dat ze zoveel huilt... We down ons best om consequent te zijn en vooral lief. Maar helaas werkt t nog niet altijd. Hopelijk komt er binnen nu en niet al te lange tijd voor ons allemaal verbetering in! Liefs Suus en Saar

oohhh gelukkig ben ik niet de enige die wat onzeker is af en toe!
zijn jullie kindjes ook de hele avond wakker?en zitten ze dan lekker bij je?of proberen jullie je kindje wel gewoon op bed te leggen?
het gekke is dat als ik mijn zoontje na 21.30 badder, hij een stuk rustiger is en beter slaapt.maar doe ik hem eerder in bad, dan is ie helemaal van slag en blijft ie maar jengelen en ook het inslapen verloopt niet lekker???

ach ik vind het ook wel gezellig dat ie lekker bij me wil zijn...maar soms is het ook fijn om je handen vrij te hebben!en als ik straks weer moet werken kan het ook niet echt meer...

groetjes

Mijn zoontje is van 1 september, maar ik lees hier ook altijd even mee. Jullie verhalen zijn heelherkenbaar. Wij hebben ook weken gezeten dat hij van 15 totdat we zelf naar bed gingen niet wilde slapen. Zodra we naar zijn bedje liepen, was het huilen. En ook wij hebben van alles geprobeert: laten huilen, elke 5 minuten troosten, in slaap wiegen, enzovoorts. Tot we van zo veel mensen met kleine kinderen hoorden dat ze hetzelfde hadden gehad en het opeens beter ging. Dus op een gegeven moment hebben we het losgelaten en ons erbij neergelegd dat hij niet naar bed wilde. En nu lijkt hij het opeens door te hebben! Afgelopen drie weken verloopt bijna elke dag hetzelfde, zo maar vanzelf. Hij huilt bijna niet meer en valt meteen als een blok in slaap als hij in zijn wiegje ligt. Er is dus hoop! :)
Wat hier trouwens wel een hoop scheelde is de tv zo min mogelijk aan als hij erbij is. Tijdens de eerste weken alleen met hem, had ik bijna de hele dag de tv aan, maar daar werd hij erg onrustig van. Zijn natuurlijk veel prikkels die ze dan krijgen van geluid en lichtflitsen.
Succes allemaal!

Hier eindelijk een lekker ritme :)!!
7.00 - 7.30 eerste fles 150 cc + 5 schepjes
12.00 fles 150 cc + 5 schepjes
16.00 fles 150 cc + 5 schepjes
20.00 - 20.30 laatste fles 180 cc + 6 schepjes
De laatste fles doe ik met voeding voor hongerige baby's en extra jbpmeel in zodat het echt lekker vult.
Dan nog een half uurtje knuffelen en kroelen en dan om 21.00uur naar bed.
Overdag met de slaapjes let ik niet zo op. Hebben we geen ritme in en dat gaat best zo....

Ik word bijna blij als ik jullie reacties lees. Ook wij zijn hard aan het zoeken naar een ritme. Onze zoon is nu8 weken en hij huilt vooral 's avonds en 's nachts veel. Slopend! Maar daar weten jullie alles van. Ik geef bv en vind het moeilijk om er regelmaat in te krijgen. De tijd tussen voedingen varieert van 6-7 uur ('s nachts) tot 2-4 uur (overdag).

Als hij huilt sabbelt hij graag op mijn vinger. Dat vind ik prima, maar 's nachts is het minder fijn. Ik wil hem graag een speentje geven, maar volgens de boeken mag dat niet bij bv. Heeft iemand daar ervaring mee?

hoi banka,
als hij goed aan de borst drinkt mag hij wel een speentje hoor...ik heb dat ook geprobeerd, alleen mijn zoontje heeft er niks mee ;-) hij sabbeld tegenwoordig graag op z'n handje.

Terug
Bovenaan