Toxoplasmose en hond

Ik heb zelf 2 katten en ben er niet eens zoveel mee bezig :) ik maak zelf de kattenbak schoon, wel met handschoenen, en was daarna mijn handen goed. Besmetting via kat is niet zo groot, omdat ze meestal alleen toxoplasmose uitscheiden, bij de eerste ontlasting nadat ze zelf zijn besmet. Daarna niet meer. En wanneer ze toxoplasmose in hun ontlasting uitscheiden, is de toxoplasmose pas na 48 uur actief en dus besmettelijk. Nu weet je natuurlijk niet hoelang een keutel op straat er al ligt, maar ik denk dat besmettingskans echt heel minimaal is. Dus lekker knuffelen met je hond, nu heb je nog de tijd daarvoor :) 

Ik heb twee honden en die lagen juist extra vaak bij mij op de bank tijdens de zwangerschap. Ik waste wel vaker mijn handen. Maar heb nooit echt stilgestaan bij toxoplasmose om eerlijk te zijn. 

Hoi.Ik heb 3 honden 2 hele grote en 1 kleine.... we hebben een erg grote tuin dus waarschijnlijk zullen de katten van de buren hier ook wel eens aanwezig zijn...Ik ben hier ook nooit mee bezig geweest... ik denk dat het goed is om er wat op te letten maar het is denk ik 1000ste tref dat er net een besmette kattendrol in de bek van je hond heeft gezeten en dat jij die dan aait en dan net met je vingers in je mond zit.... snap je wat ik bedoel.... No worries! Geef ze lekker de aandacht!dr gaat al zoverl veranderen voor ze!

Terug
Bovenaan