Toxoplasmose?

Hai meiden,

2 weken geleden kwam ik er achter dat ik zwanger ben. Nu 61/2 week. Ik had de dag daarvoor flink in de tuin lopen werken. Ik ben iemand die snel aan mijn nagels zit te bijten, dus je snapt mijn stress al...bang voor toxoplasmose. Ik had het idee dat ik wel in aanraking ben gekomen met kattenontlasting, dus nu ben ik echt zwaar ongerust.
Vandaag had ik ook nog een temperatuur van 38 graden celcius en wat opgezette halsklieren.
Ik had voor de zekerheid de verloskundige gebeld, maar die kan niks doen. Ze kunnen een bloedtest doen, maar alles wat daarin evt. vinden is misschien al een besmetting van jaren geleden. Dan ben je imuum, maar dat weten ze niet. Als het nu niet in het bloed zit kan het nog komen. Na 10 weken kan ik een echo laten maken, maar daar kunnen ze ook niet alles op zien. Bv. een mentale achterstand of blindheid kunnen ze dan niet zien.
Ik wordt hier zo verdrietig van. Het brengt de hele zwangerschap waarschijnlijk een onzekerheid met zich mee en zelfs als het kind geboren is.
Wat moet ik doen???
xMije
 
oh wat lijkt met dat kl... gevoel zeg, leef erg met je mee, en hoop het beste voor jullie, zal aan jullie denken en laat van je horen hoe het met jullie gaat, zal duimen voor jullie.
liefs susan
 
De eerste weken van je zwangerschap hebben jij en de baby nog een gescheiden bloedsomloop. Misschien dat je op het moment van "mogelijke"besmetting je baby nog niet kon infecteren. Sterkte ermee!
 
Ik denk dat je moet proberen om er niet meer aan te denken. De kans is erg klein dat je besmet bent en groot dat je het al een keer hebt gehad dus imuun bent. Makkelijk gezegd maar je moet ook niet de hele zwangerschap er vanuit gaan dat het niet goed is. Dat brengt ook dingen met zich mee die niet goed zijn.
 
Beste Mije,

Mijn naam is Lisa en ik ben de gelukkige moeder van de 12 dagen oude Meike. Ik heb mijn hele leven katten gehad en ook altijd zelf de kattenbak verschoond. Ook bijt ik al mijn hele leven extreem veel op mijn nagels.
Toen ik zwanger was, was ik daarom best wel bang voor een Toxoplasmose besmetting. Tot mijn verbazing echter, bleek ik nog nooit toxoplasmose te hebben gehad, terwijl ik toch al 29 jaar tussen de katten zit. Tijdens mijn zwangerschap heeft mijn vriend de kattenbakken verschoond, maar verder ben ik gewoon met mijn katten blijven omgaan zoals ik altijd al deed.
Wat ik hiermee wil zeggen is: Natuurlijk is toxoplasmose een risico en moet je voorzichtig zijn in de buurt van katten uitwerpselen. Echter, de kans dat je besmet wordt is heeeel erg klein. Opgezette klieren en verhoging kun je ook krijgen van de griep die deze weken bijna iedereen te pakken krijgt. Maak je dus niet al te ongerust en laat hierdoor je zwangerschap alsjeblieft niet verpesten. Het is zo'n mooie en bijzondere tijd.

Succes en geniet van je zwangerschap!
Groetjes,
Lisa.
 
Beste Mije,

Mijn naam is Lisa en ik ben de gelukkige moeder van de 12 dagen oude Meike. Ik heb mijn hele leven katten gehad en ook altijd zelf de kattenbak verschoond. Ook bijt ik al mijn hele leven extreem veel op mijn nagels.
Toen ik zwanger was, was ik daarom best wel bang voor een Toxoplasmose besmetting. Tot mijn verbazing echter, bleek ik nog nooit toxoplasmose te hebben gehad, terwijl ik toch al 29 jaar tussen de katten zit. Tijdens mijn zwangerschap heeft mijn vriend de kattenbakken verschoond, maar verder ben ik gewoon met mijn katten blijven omgaan zoals ik altijd al deed.
Wat ik hiermee wil zeggen is: Natuurlijk is toxoplasmose een risico en moet je voorzichtig zijn in de buurt van katten uitwerpselen. Echter, de kans dat je besmet wordt is heeeel erg klein. Opgezette klieren en verhoging kun je ook krijgen van de griep die deze weken bijna iedereen te pakken krijgt. Maak je dus niet al te ongerust en laat hierdoor je zwangerschap alsjeblieft niet verpesten. Het is zo'n mooie en bijzondere tijd.

Succes en geniet van je zwangerschap!
Groetjes,
Lisa.
 
Mijn gevoel zegt dat je een beetje TE bezorgd bent. Laat het een beetje van je afgleiden en geniet van de komende maanden. Ze duren, achteraf gezien, maar erg kort. De kans is klein dat je besmet bent hoor, de kans is veeeeeeeel
groter dat je een gezonde wolk van een baby krijgt!!!!!! Genieten!!!!!
 
Terug
Bovenaan