Toxoplasmose?

Beste Mije,
Ik kan me voorstellen dat je hartstikke ongerust bent. Het enige wat je echter kunt doen, is het uit je hoofd zetten. Want je kunt nu eenmaal niet meer zekerheid krijgen, helaas... En stress is in ieder geval superongezond voor je kindje, terwijl er misschien wel helemaal niets aan de hand is.
Erg moeilijk want je maakt je natuurlijk zorgen, maar probeer het toch maar.

Liefs, Caro
 
Bij een vriendin van mij kwamen ze er halverwege de zwangerschap (bij een echo)achter dat zowel zij als haar kindje besmet waren. Er kan niks aan gedaan worden, ze kon alleen afwachten. Ze heeft zich enorme zorgen gemaakt. Inmiddels is ze bevallen van een kerngezonde knul! Dus zelfs als je besmet bent (die kans lijkt me niet zo groot)kan het allemaal erg meevallen!
Groetjes, Maartje
 
Hoi Mije,
Wat raar dat je vk geen test kan/wil doen. Ik heb zelf 2x een test gedaan omdat ik ook zo onzeker was om het opgelopen te hebben. Beide keren geen antistoffen in m'n bloed, dus heb het nooit gehad en heb het ook niet opgelopen tot nu toe. Verder heb ik wel een aantal keer een verhaal gelezen van iemand die een test heeft gedaan, en daaruit konden ze toch wel opmaken wanneer de besmetting was opgelopen. Ik zou als ik jou was anders even je huisarts bellen, misschien heeft hij andere info.
Veel succes! Liefs, Femke (31 wkn)
 
Hoi Mije,

Wist je dat zo'n 60% van de bevolking toxoplasmose heeft gehad? De kans dat je het van deze ene keer in de tuin graven hebt gekregen en niet van al je andere tuinierakties daarvoor (zeker als er katten in je tuin poepen) is echt wel heel klein hoor. Dat betekent niet dat je de volgende keren je handschoenen uit kunt laten, maar maak je alsjeblieft niet meer zorgen dan nodig is.

Groetjes,
michelle

 
Terug
Bovenaan