Toxoplasmose?

Nou toxoplasmose door modder aan de laarzen???
Ik poets elke dag het zand en modder van de kinderschoenen/laarzen, daar ga ik toch echt geen handschoenen voor dragen, dat is wel erg ver gezocht.

Groetjes
 
hoi,

ik heb het laatst een keer nagevraagd bij de vk (alweer 2 jaar geleden ;-)). en het is zo dat als je kat jonger is dan 1 jaar dat er dan meer kans bestaat dat ze toxplasmose hebben.
na 1 jaar bijna niet meer.
en als je inderdaad handschoenen aan doet en daarna goed wast, lijkt het me geen probleem
 
wij hebben geen katten. maar als we die wel hadden nam ik het zekere voor het onzekere. dan maar even geen bak verschonen je gaat het risico toch niet lopen dat je baby er iets van op loopt je vriend/man kan dat dan toch best even doen...
 
Ik dacht altijd dat de stof ook vrij kwam door het grit en de ontlasting die erin zit. dat de stof die dan omhoogkomt als je het grind eruit gooit of schept.
maar als de dierenarts zegt dat het geen kwaad kan wie ben ik ;)

ik zou het lekker door mijn man laten doen hahaha
 
hoi

ik heb zelf ook 4 katten die niet buiten komen en doe ook zelf de kattenbakken. de eerste 3 mnd heb ik handschoenen aan gedaan en nu doe ik het zonder handschoenen, was wel meteen mijn handen daarna. en ik heb inderdaad ook gehoord dat als je kat jonger is als 1 jaar dat er meer kans op is dan er na.en vaak gebruik je ook een schepje dus raak je de ontlasting niet aan.
 
Ik laat het voorlopig mijn vriend even doen en als we de 3 maanden voorbij zijn, zien we wel weer. Hebben besloten voorlopig geen nestjes te fokken. Bij kittens heb je veel meer kans op besmettingen. (als ze zindelijk moeten worden, kun je het niet tot 's avonds laten liggen) Jongste kat is nu 1 jaar. Vermoed dat jij ook raskatten hebt Mama van Linsey?

 
Terug
Bovenaan