TraagWerkende schildklier en zwanger

<p>Wie heeft dit ook? Ik slikte 25mcg en nu ik zwanger ben moet ik 50mcg slikken. Daarnaast moet ik elke maand mijn waardes checken. </p><p>Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat, en of je waardes ook lager worden/en tablethoeveelheid verhoogd?</p>

Hallo,ik moest ook meteen 25 mcg ophogen toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Ook de eerste maanden elke maand controle van mn waardes. Die bleven mooi stabiel, verdere ophoging van mn schildklier medicatie was niet nodig. Na de bevalling de 25 mcg er weer af gehaald. Controle 6 weken na bevalling was goed. Nu weer terug in de reguliere controles. Bij mij heeft het dus geen problemen gegeven. Hopelijk bij jou ook niet!

Beste mama tweeduizendnegentien, Bij mij waren de waardes nog niet helemaal goed ingesteld toen ik zwanger was. Ook ik kreeg toen een ophoging van 50 naar 62,5. Minder omdat ik dus nog niet goed was ingesteld. Vanaf het begin al om de 4 weken controle. Iedere keer netjes binnen de waarde. Ben al lang blij dat er goed gecontroleerd word. Succes. 

Ja ophoging is normaal omdat de baby in het begin zelf nog geen schildklier heeft en dus jouw hormoon ook gebruikt.  Dus 2 personen die van dezelfde dosis moeten leven.  Vandaar dat de ophoging van belang is en strikte controle tijdens de zwangerschap nodig blijft. Ik begon met 162.5 mcg en zit nu op 187.5mcg. Bij mij bleven de waardes helaas niet stabiel (wat ook normaal is tijdens de zwangerschap) maar met kleine aanpassingen kun je de zwangerschap goed doorstaan zonder een enorme terugval in klachten te krijgen.  Ik voel of mn waardes goed zijn zonder de uitslagen te zien.  Vertrouw op je eigen kennis van je lichaam en indien de huisarts niet durft of wil ophogen dan vraag een verwijzing naar een internist die ervaring heeft met zwangeren en sk patiënten. Succes ermee!

hoi hoiik moest ook gelijk ophogen toen ik zwanger was en elke 4 weken controle bij de internist. en mijn waardes bleven heel mooi. nu bijna 35 weken zwanger en geen problemen veder gehad met klachten van de schildklier.  dus ik hoop dat het voor jou ook veder geen klachten oplevert. succes 

Fijn dat het allemaal goed bleef bij jullie! Hoop het ook. Ik moet ook elk maand checken. Stel mezelf wel vragen waarom om de maand, stel dat het tussendoor opeens heel laag wordt, waarom niet langer als het goed gaat dus om de 6 weken...

Ik ben in mijn zwangerschap 1x opgehoogd met medicatie, van 88mcg naar 125. Na mijn bevalling ben ik weer terug gegaan naar 88 mcg en volgende week mag ik weer op controle. De reden dat ze maar elke 4 weken controleren is omdat de schildklier medicatie 4-6 weken nodig heeft om effect te hebben. Dus eerder controleren heeft geen nut omdat je dan nog niet de effecten meet van de nieuwe dosering. Dit is overigens ook zonder zwangerschap alleen controleren ze dan vaak tussen de 6 en 8 weken de nieuwe waardes. Het is overigens wel verstandig om even na te gaan of je antistoffen hebt of alleen een traag werkende schildklier. Als je antistoffen hebt dan moet er nl bloed worden afgenomen bij je kindje of uit de navelstreng na de geboorte om te controleren of het kindje ook antistoffen heeft. 

Terug
Bovenaan