TraagWerkende schildklier en zwanger

Bij mij zijn de antistoffen direct in het begin van de zwangerschap en nu met 31 weken gecontroleerd. Is wel van belang dat het gecontroleerd wordt. 
Er wordt enkel opgehoogd als de waardes te laag worden of als je sk klachten krijgt.  Voor zover ik weet is het normaal dat je moet ophogen gedurende de zwangerschap omdat je o.a. in gewicht toeneemt dus meer nodig hebt en natuurlijk omdat je complete lichaam en hormoonhuishouding anders functioneert

Hier er pas achter gekomen na meerdere miskramen dat mijn schildklier te traag werkt. Nu 35 weken zwanger. Krijg 50 mcg. 
Ben idd ook gecontroleerd of ik antistoffen meegeef en wordt elke 4 weken geprikt hoe de waardes zijn. 
Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik een voorspoedige zwangerschap heb. Wens jullie ook allemaal een goede zwangerschap toe! 

Inmiddels van begin zwangerschap 25mcg naar 50mcg zwanger opgehoogd. Dat bleek toch te weinig en moest weer ophogen naar 62.5 (Tsh rond 4,85) weer te weinig en nu naar 75mcg (Tsh 6,18) Klinkt alsof ik te weinig ben verhoogd. Maar heb hier geen ervaring mee.
Meer meiden die er mee te maken hebben of gehad? Wil hier graag over praten. Op internet vind je ook niet veel informatie.

Ik gebruik tirosint 137 mg ipv thyrax. Thyrax sloeg bij mij niet meer aan. Tirosint is ook heel erg onbekend, veel artsen kennen het ook niet. Ik word elke maand gecontroleerd en loop bij een internist ipv huisarts. Vind een internist veel beter voor schildklier problemen.

Terug
Bovenaan