Tractatie-ideeen?

Hoi meiden,
ik heb ook bij m'n zoontje mijn collega's getrakteerd op soesjes met muisjes. Maar ik heb ze aangemaakt met snoeplijm. Poedersuiker (veel poedersuiker) mengen met steeds een beetje water en net zolang roeren tot je een stevige licht witte substantie hebt. Daar kun je makkelijk een soesje in dopen en daarna in een bakje met muisjes dopen. Het was helemaal een succes, smaakt prima en ziet er echt gezellig uit! Ik zou het niet weten hoe je het doet met choco. Klinkt als veel gedoe en niet zo makkelijk!
Ik ga het bij deze beeb ook weer doen.
Liefs Remy

He supermams,

Chocolade moet je altijd "au-bain-marie"smelten.
Dit doe je door water te koken in een pannetje. Als het kookt zet je daar een glaze schaaltje in en daarin de chocolade laten smelten. Goed roeren en wachten tot alle klontjes verdwenen zijn. Op die manier kan de choco ook niet aanbranden!

Overigens doe ik gewoon beschuit met muisjes voor de volwassenen. En voor de kindjes (kraamvisite en KDV) doe ik lange vingers met boter en muisjes.

Ik vind beschuiten met muisjes er gewoon bij horen!

Groetjes!

Hallo, ik vond het 'soesjes-idee' wel heel erg leuk en heb de muisjes 'geplakt' met glazuur van dr. Oetker en dat lukte erg goed (en was erg lekker ;-)) dus daar gaan we nu voor. Ik hoop dat dit wel een succes is, ik ben echt nog nooit blij geweest met een beschuit met muisjes als ik op kraamvisite was. Ik at ze uit beleefdheid maar anders... ik merkte dat tijdens de kraamtijd van Jelle er ook veel mensen weigerden (ach nee, ik heb net gegeten...) dus ja, wat doe je je visite dan aan hé? ik denk dat dit een beter idee is...voor ons iig wel.

GELUKT!!!!!!!!!!!!

ahhaah.. nou als ik dat eerder had geweten, ideaal, en het ziet er ook nog leuk uit ook nog. We zetten ze gewoon gezellig op tafel als er visite komt, en wie bijv. nog cake met muisjes wil en slagroom, het kan allemaal! Heb zitten denken om zelf nog een paar vlaggetjes te maken met de naam van ons toekomstige zoontje er op. Gewoon uitprinten en dan met een prikkertje in een soesje zetten. Wel leuk natuurlijk.

Maar geslaagd hoor! Bedankt voor de tip!

hahahah (stom achteraf, dat ik dr zelf nie aan gedacht heb, smelten in pannetje heet water..... hmmmmm hormonen??)

Liefs supermams

hai hai,

ik heb voor mijn zoontje in de klas spekjes klaarliggen die doop ik de suikermengsel en daarna in de muisjes.
het smaakt heerlijk heb al zitten proberen hihihihi mmmmmm

liefs mamsy

Terug
Bovenaan