Traktatie 1 jaar

Knijpfruit! Met een kaartje erom met 'hoera xx 1 jaar'. Makkelijk, coronaproof en soort van gezond. Of bij hema heb je rozijntjes waar al een soort dierenpapiertje bij zit om te vouwen, staat heel leuk. Bellenblaas vind ik ook top (al is dat meer een zomerding). Fruit is ook altijd een goeie optie. Je kan ook kinderkoekjes doen, al kan niet iedereen zoetigheid waarderen..

Ik had kleine badeendjes in verschillende (felle) kleuren besteld. Daar had ik doosjes rozijntjes/abrikoosjes (van de kleine keuken) onder geplakt en om de nek van de eendjes een bruin touwtje met bruin cadeaulabel met "Hoera! [naam] 1 jaar!". En de eendjes zaten in een soortvan mandje (dat hadden we gewoon thuis).  

Ik zou idd niks doen met goedkoop speelgoed wat toch niet gebruikt wordt. 

En ben zelf echt geen fan van traktaries waar het eten al aangeraakt is met maken en vervoeren. Zeker nu met corona zou ik dat niet doen. Rozijntjes die gewoon in een doosje zitten ofzo is anders. Daar kun je ook iets leuke mee maken. Of playdoh klei, in een bekertje, rietjes ertegen, ballonnetje eraan plakken en je hebt een luchtballon. 

Waarschijnlijk moet het een voorverpakte traktatie zijn vanwege corona, tenminste bij ons wel. Ik heb 3 stoepkrijtjes gedaan en daarop een foto van de jarige gelegd. Toen ingepakt met folie en op het folie een doosjes abrikoosjes geplakt. Ik vind een klein speeltje wel altijd heel leuk en er ook leuk uitzien!

Ik heb toen een uitdeelboekje van Dikkie Dik + een doosje rozijntjes getrakeerd in een leuk doorzichtig zakje (Action wenskaartzakjes) en dichtgeplakt met feestelijke washi tape. Ik vind zelf kleine boekjes heel erg leuk maar kregen van de week een klein potje play-doh (verkrijgbaar in zo'n uitdeeldoos), ook erg leuk! Of een klein badeendje o.i.d. 

Zelf meer voorstander van dat soort traktaties dan alleen iets te eten. Wat Jippie zegt ook erg leuk, stoepkrijt!

Terug
Bovenaan