Traktatie op school ?

Ik heb indertijd van servetjes luiertjes gevouwen en daar een doosje smarties ingedaan. Met een nietje een naamkaartje erop van de baby et voila.... 't Stond erg leuk. Dat stond dus al ruimschoots voor de bevalling klaar! Dat lijkt me het makkelijkste. Ik had weinig puf meer gehad na de bevalling om nog eens crea bea te zijn!
 
wij hebben na de geboorte van de 3e de oudste op school laten trakteren op soesjes.

Gewoon diepvriessoesjes, chocola au bain marie smelten, soesjes uit de vriezer, door de chocola, door de muisjes en hop weer terug de vriezer in.
Avond voor trakteren uit de vriezer, ideaal vond ik. Had er na de geboorte geen werk meer van.

De middelste heeft toen getrakteerd op de al eerder genoemde nijntjes met een muisjestruitje. Werd op de psz goed ontvangen.

Hier nu 26 weken zwanger van nummer 4 en ik ga voor de oudste 2 wel voor cakejes.
Die kan je namelijk heel prima invriezen. Met een week of 37 ga ik die bakken en inrvriezen en maak dan ook vast rondjes witte en roze/blauwe fondant met fondantfiguurtjes er vast op.
Luchtdicht wegzetten.

Cakejes avond tevoren uit de vriezer, rondje fondant erop en klaar. Dat moet zelfs mijn man nog lukken als ik het niet trek :)
 
Ik heb zelf uitgedeeld, aangezien ik juf ben van een kleutergroep.
Ik had gewone zaanse biscuitjes gekocht, ingesmeerd met blauw/witte pasta (van de Bibaboerderij, te koop bij C1000 en ook verkrijgbaar in de roze/witte variant). Daarbovenop een witte muis, te koop bij de snoepwinkel.
Was voor mij niet echt veel werk, wel zelf gedaan. Maar....ik kwam met mijn kindje op bezoek en dat was dus ff wat later dan dat een ouder broertje/zusje zou trakteren. Scheelt wel.
Overigens werd dit door de kinderen erg gewaardeerd....(ikzelf vond ze erg zoet...;-))

Succes!
 
wij zien op het kinderdagverblijf heel vaak langevingers die je dan aan allebei de uiteindes indoopt in de chocoladepasta en dan in de muisjes dopen, dat is erg leuk en lekker! ook zie ik wel eens spekjes met muisjes erop ep maria-kaakjes met muisjes erop. ook verkopen ze van die chocolaatjes met mini muisjes erop. die kan je gewoon bij bijna elke bakker bestellen of bij zo'n geboorte winkeltje.

ik hoop dat je er wat aan hebt!

veel succes, groetjes Jolanda
 
Terug
Bovenaan