Volgende week gaat onze dochter ook trakteren op het dagverblijf.
Vorig jaar had ik doosjes rozijntjes laten trakteren met Nijntjes erop (zelfgemaakt) en met een ballon eraan voor elk kindje.
Dit jaar krijgen de kleine kindjes een baddiertje (er zijn veel kleintjes/ baby's) en grotere kinderen een notitie blokje. En dan doe ik er een doosje rozijntjes of soepstengel bij.
Ik vind het helemaal niet erg om een klein cadeautje te geven of te krijgen als traktatie. Juist leuk en weer eens iets anders. Ik heb zelf jaren op een kinderdagverblijf gewerkt en soms werd het echt teveel en te gek met traktaties en snoep. Dan vond ik (en ook de kinderen en ouders) het ontzettend leuk als er eens een klein cadeautje uitgedeeld werd.
Het lijkt soms ook of iets eenvoudigs en kleins tegenwoordig niet meer kan.
Je moet een indrukwekkende, originele, groots en leuk voor het oog liggende traktatie uitvoeren om je kindje te laten trakteren. En ouders die niet zo creatief zijn en iets eenvoudigs laten uitdelen, komen bijna blozend binnen en verontschuldigen zich 10x. Natuurlijk is het leuk om iets leuks/ lekker/ gezelligs te trakteren. Maar het kan ook te gek worden. Je hebt zelfs boeken en al om ideeen op te doen. Leuk en handig, maarre kinderen vinden een doosje rozijntjes net zo lekker als versierde cake. Vaak nog, vinden de meeste kinderen een eenvoudig doosje rozijntjes (versierd met iets) vaak LEKKERDER dan cake, stukjes kaas/ worst/fruit.
Wij hebben ook regelmatig cake versierd (dat vonden de kids geweldig), maar opeten???
Meer als de helft lustte het niet en belandde in de prullenbak.
Maar ieder moet het voor zich weten, maar dit is mijn ervaring ermee.