Trakteren

En daar gaan we weer (ik herinner me wel de topic van vorig jaar, maar niet meer wat er nou voor tips uitkwamen):

Binnenkort worden onze dametjes en heertjes alweer 2 jaar. En dat betekent  (in ieder geval voor  ons)  ook weer trakteren op het kinderdagverblijf.

Wat gaan jullie ervan maken of hebben jullie al ideetjes? Ik hoor ze graag, want  aan deze  niet-crea, zijn tips natuurlijk zeer besteed!

Groetjes
Susan

Vorig jaar had ik een mand met:

cake,
jam,
stroojers (van de Jumbo)
gepofte rijst
spuitslagroom

versiert met parapluutjes en ballonnen. Zag er erg feestelijk uit.

Op het kdv hebben de kids zelf een plak cake versierd. De leiding was erg enthousiast hierover. Had het wel van te voren overlegd, want soms wil het kdv geen zoete traktaties. Maar bij ons dus wel, en ze hebben gesmuld en genoten van het feestgevoeld.

Laatst heb ik bij Trekpleister feestelijke prikkers gekocht (een heleboel voor 2 euro ofzo). Kun je fruit of kaas/worst aan prikken. Ziet er ook erg feestelijk uit.

Julian krijgt ook regelmatig een kadootje van iemand die jarig is, maar ik hou daar helemaal niet van. Ik vind dat je een verjaardag hoort te vieren (en te delen)  met iets feestelijks en een lekkernij. Niet met een belleblaas alleen in je eigen achtertuin...

Weet nog niet wat het dit jaar wordt. Misschien laat ik Julian zelf iets beschilderen ofzo... wacht ook nog even verder tips af...

Groetjes,
Ellen mv Julian

Vorig jaar had ik een mand met:

cake,
jam,
stroojers (van de Jumbo)
gepofte rijst
spuitslagroom

versiert met parapluutjes en ballonnen. Zag er erg feestelijk uit.

Op het kdv hebben de kids zelf een plak cake versierd. De leiding was erg enthousiast hierover. Had het wel van te voren overlegd, want soms wil het kdv geen zoete traktaties. Maar bij ons dus wel, en ze hebben gesmuld en genoten van het feestgevoeld.

Laatst heb ik bij Trekpleister feestelijke prikkers gekocht (een heleboel voor 2 euro ofzo). Kun je fruit of kaas/worst aan prikken. Ziet er ook erg feestelijk uit.

Julian krijgt ook regelmatig een kadootje van iemand die jarig is, maar ik hou daar helemaal niet van. Ik vind dat je een verjaardag hoort te vieren (en te delen)  met iets feestelijks en een lekkernij. Niet met een belleblaas alleen in je eigen achtertuin...

Weet nog niet wat het dit jaar wordt. Misschien laat ik Julian zelf iets beschilderen ofzo... wacht ook nog even verder tips af...

Groetjes,
Ellen mv Julian

Jaaa, dát is een leuk idee zeg! Ga het gelijk maandag overleggen en dan kunnen ze de week erna aan de bak met die peuters haha.

Vorige week was trouwens één van de leidsters jarig en zij trakteerde tussen de middag op macaroni. De kinderen vonden het geweldig en hebben allemaal heerlijk gesmuld. Vond ik ook een erg grappig idee. En inderdaad, ik vind het erg leuk om te laten delen en niet alleen maar uit te delen....

Dank voor de tip! Deze is echt leuk!
Groetjes
Susan

ps. heb vof de kunst net besteld (ik ben stout en de lapjeskat). Verheug me al op overmorgen bij de post!

En als je je fototoestel achter laat krijg je leuke foto's"...

ik heb nog wel meer foto's maar daar staan de andere kindjes ook bij op...

Veel plezier!

Volgende week gaat onze dochter ook trakteren op het dagverblijf.
Vorig jaar had ik doosjes rozijntjes laten trakteren met Nijntjes erop (zelfgemaakt) en met een ballon eraan voor elk kindje.

Dit jaar krijgen de kleine kindjes een baddiertje (er zijn veel kleintjes/ baby's) en grotere kinderen een notitie blokje. En dan doe ik er een doosje rozijntjes of soepstengel bij.

Ik vind het helemaal niet erg om een klein  cadeautje te geven of te krijgen als traktatie. Juist leuk en weer eens iets anders. Ik heb zelf jaren op een kinderdagverblijf gewerkt en soms werd  het echt teveel en te gek met traktaties en snoep. Dan vond ik (en ook de kinderen en ouders) het ontzettend leuk als er eens een klein cadeautje uitgedeeld werd.

Het lijkt soms ook of iets eenvoudigs en kleins tegenwoordig niet meer kan.
Je moet een indrukwekkende, originele, groots en leuk voor het oog liggende traktatie uitvoeren om je kindje te laten trakteren. En ouders die niet zo creatief zijn en iets eenvoudigs laten uitdelen,  komen bijna blozend binnen en verontschuldigen zich 10x.  Natuurlijk is het leuk om iets  leuks/ lekker/ gezelligs te trakteren. Maar het kan ook te gek worden. Je hebt zelfs boeken en al om ideeen op te doen. Leuk en handig, maarre kinderen vinden een doosje rozijntjes net zo lekker als versierde cake. Vaak nog, vinden de meeste kinderen een eenvoudig doosje rozijntjes (versierd met iets) vaak LEKKERDER dan cake, stukjes kaas/ worst/fruit.  

Wij hebben ook regelmatig cake versierd (dat vonden de kids geweldig), maar opeten???
Meer als de helft lustte het niet en belandde in de prullenbak.

Maar ieder moet het voor zich weten, maar dit is mijn ervaring ermee.

Terug
Bovenaan