Trakteren

toevallig heeft Ivar vorige week net afscheid genomen op zijn oude groep (gaat nu naar 2-4 jaar) en wij hebben een zelf gebrande CD met kinderliedjes gedaan (diversen van lovely baby, rock-a-bye baby en  cowboy billie boem, kabouterdans en ik ben vandaag zo vrolijk van Alfred J Kwak). Als voorkantje een foto van Ivar met een leuke tekst.

Werd erg leuk ontvangen door de leidsters en ouders (leidsters hebben ook 1 gekregen). Voordeel is dat als de CD thuis wordt gedraaid en op het KDV ook, dat de kindjes de liedjes herkennen! Nadeel is dat niet iedereen het zo heeft op zelf gebrande CDs maar je kan toch nooit iedereen tevreden stellen.

Overigens ben ik erg voor simpele dingen, want het moet allemaal steeds creatiever en weet ik wat allemaal, vind ik persoonlijk niet nodig, denk dat de jarige en de overige kindjes het het allerleukst vinden dat er voor hem/haar gezongen wordt en een muts is!

Liefs Jenneke

Ja de verjaardagen staan weer voor de deur!!! Ik ben al maanden () bezig met mijn meisjes verjaardag. Ze zit niet op het kdv of psz, maar de kindjes die op haar verjaardag komen krijgen als ze weg gaan een bakje met daarin een Bumba tekening (vanaf internet) een kleurpotloodje, rozijntjes en een fruitreep mee. Het bakje heb ik versierd met de naam van het kindje in stof en Bumba uitgeknipt en erop geplakt. Tzt komen er ook foto's. (Alleen Susan daar heb je niet zo veel aan kom anders ff aan kan je ze zien, aangezien Elisa 25 aug pas jarig is)

Leuke traktatie van Mira. Ik had m nog in mijn achterhoofd van vorig jaar. En dit jaar mag Thomas ook trakteren op het kdv. Ik heb van die leuke badfiguren bij de zeeman gekocht en daar doe ik denk ik een danoontje onder.
De traktatie van Ellen ziet er ook erg leuk uit. En lekker!!!
Liefs Esther

Het is even wat freubelwerk, maar dit heeft Merijn getrakteerd op de peuterspeelzaal.... Er zat in zijn geval een snoephorloge in en de tekst op het briefje was: "De tijd vliegt als het gezellig is. Het is voor mij nu tijd om naar groep 1 te gaan!"

Als iemand het vouwvoorbeeld wil hebben, dan laat het maar weten. Ik kan het je zo toe sturen via mail.....

Groetjes Fonske.

Hahaha Fonske, wat een geweldig cadeautje.... En nee, ik hoef geen vouwtekening. Níks voor mij!

Die van Mira vind ik ook erg leuk en jullie allemaal vast bedankt voor de input! Uiteindelijk doe ik het toch anders (op het cake-idee werd niet zo enthousiast gereageerd door de juffies haha);

Een uitdeelzakje met een toetertje van papier, een ballon, een bellenblaas en een doosje smarties. De smarties kunnen ze lekker opsmikkelen, met de toetertjes maken ze de leidsters gek en de rest gaat mee naar huis.

Ik verheug me nu al op de foto's van mijn jarig jetje: ze heeft het nu al over de jarigstoel waar ze in mag en dat de kindjes hiephiephoera voor haar zingen!

Liefs
Susan

Bij Stijn op de crèche worden meestal speeltjes uitgedeeld,
tenminste dat was bij de babies zo. Ik heb vorig jaar een ouderwetse
slinger van reepjes stickervellen gemaakt. Die in stukken onder de
kindjes is verdeeld.

JA, onwijs leuk Fons, doe mij wel zo’n vouwtekening. Ik vind vouwen wel leuk !

Lydia heeft vandaag getrakteerd op een dienblad met Bumbatentjes (de verjaardagsuitnodigingen van Bumba die je tot tentje kunt vouwen) met daarin en Bumbaballon en een Bumbakoek/cake (in Belgie gekocht). De 2 hele kleintjes krijgen hetzelfde maar dan ipv een koek een fruithapje met een Bumba (wegwerp)lepel. De juffen lekkere roze koeken op een Bumbabordje, en het drinken krijgen ze in kartonnen Bumbabekers met Bumbarietjes (ook alleen in Plopsaland gezien tot nog toe). Ben vergeten een foto te maken maar het zag er erg leuk uit en was niet heel veel werk. Alleen even die tentjes in elkaar plakken, dat kostte een half uurtje voor 10 stuks maar was niet ingewikkeld. Duur was het ook niet bij elkaar: tentjes 8 voor 1,95, koeken 6 voor 1,29, ballonnen 8 voor 1,25, de bekers, lepels, bordjes en rietjes had ik nog over van het feest zondag.
Maar ik blijf het onderwerp even volgen, want volgende maand neemt ze afscheid en mag ze weer trakteren... Aangezien snoep niet mag is dat best lastig. Gelukkig is het maar een klein groepje kinderen, dat scheelt een hoop.
Groetjes, Rianne

Terug
Bovenaan