tranen

Mijn mannetje is nu op weg naar de kringloopwinkel.
We hebben de zolder uitgemest omdat we gewoon weg ruimte te kort hebben.
Met 5 mensen in huis zijn er gewoon veel spullen en ik zag door de bomen het bos niet meer. We hebben ruimte nodig.

Dit hield in dat we ook besloten hadden om de kinderwagen weg te gaan doen.
Mijn kinderwagen waar de drie prachtigste kinderen van de wereld heel wat uren in door gebracht hebben. Van die kleine mannetjes met die heerlijke geurtjes en baby gebrabbel en kreetjes...de trotse mama achter die wagen, extra rondjes om lopen om maar iemand tegen te komen die wat leuks over mijn kind kon zeggen...want ik vond ze echt het geweldigste en mooiste op deze aardbol.
Deze kinderwagen die ik met een dikke buik, hoogzwanger, soms even moest aanraken om te geloven dat ik toch echt zwanger was, de toekomst waar ik over droomde als ik de wagen zag en aanraakte. De dromen over de babietjes die erin kwamen te liggen. Het recht leggen van het dekentje. De lakentje van mezelf van vroeger gestreken erin...
Mijn mooiste jaren van mijn leven, zijn de drie eerste jaren van mijn kinderen.
Deze wagen, voor vele al een oud en beetje tuttig geheel..., betekende zoveel voor mij. Nu gaat hij weg. Het is gewoon tijd om hem weg te doen. We hebben de ruimte nodig. Chris zit er niet meer in, hij heeft een stoerdere jogger.
maar Mama heeft er zoveel moeite mee.
Tranen met tuiten rollen de hele tijd over mijn gezicht. Ik kan er niks aan doen.
Het gebeurd gewoon. Dit had ik niet voorzien, maar ze rollen toch echt.

Dit staat voor mij zo symbool voor het afscheid van de baby jaren.
Afscheid van zwangerschappen, afscheid van zo'n bijzondere tijd in je leven.
Ik vond echt het eerste jaar met je kind het meest mooie jaar van mijn leven.
Daar kan niets tegen op. Ik was zo verschrikkelijk verliefd, in de wolken ....

Maar ja....ze worden groot. Ik mag mezelf heel gelukkig prijzen dat ik 3 gezonde zonen op de wereld heb mogen zetten. Ik ben de gelukkigste mama van de wereld met mijn mannen.
Het voelt ook goed zo. Met een lijf als ik met reuma is meer ook niet haalbaar.
Maar dat het zo moeilijk was om dit boek van de baby tijd te sluiten....
dat wist ik niet.....

Nu gaan we weer gewoon verder met de jongens en natuurlijk komen er weer bijzondere jaren met de opgroeiende kinderen. Ze blijven geweldig mooi en ik blijf helemaal verliefd op alle drie, maar die bijzondere babytijd...die komt nu echt nooit meer terug

Pascal, mama van Sam, Mick en Chris

Geeft toch niets, je mag het er uit gooien hoor. Daar is dit forum ook voor.

Ik ken het gevoel in die vorm niet, althans niet bij het afscheid van een wandelwagen of zoiets. Ik heb veel meer moeite met a.s. maandag, de dag dat Merijn voor de eerste keer gaat oefenen in groep 1. Dat is voor mij definitief het afscheid van de eerste periode. En ik vind het vooralsnog dus echt niet leuk. En tegen de tijd dat het wellicht begint te wennen is het weer grote vakantie en is hij weer 6 weken thuis en moeten we na de vakantie weer opnieuw beginnen. Ach het hoort er nu eenmaal bij en het levert natuurlijk ook wel weer een stuk vrije tijd op voor mezelf en dat is ook wel lekker.

O ja, nog 1 ding dat ik moet bestrijden. Ik ben toch echt in de overtuiging dat ik de mooiste mannekes van de wereld heb hoor, hahaha (geintje dus hè!)

Groetjes Fonske.

Wat heb je dat ontzettend mooi neergeschreven zeg! Het is wel duidelijk dat het heel, heel veel voor je betekent. Knap dat je hem dan toch weg doet!

Knuffel van Annemieke en Lukas (ook het mooiste mannetje van de wereld)

Hey!

Ik zat het met een enorme glimlach te lezen.... wat ontzettend mooi geschreven en verwoord. ik herken het ook wel een beetje hoor, ik kan nog steeds helemaal verliefd de kinderkamers oplopen en met één hand over de meubeltjes aaien met een gelukzalige glimlach!

Kus Marieke, mama van 2 kindjes die ook niet verkeerd zijn, WHAHAHHA

Erg mooi verwoord,.. Ik ben ook niet zo'n held in het weg doen van dat soort spullen.
Kan het me goed voorstellen hoe het voelt..

Maar zo zal het een leven lang zijn met alle spullen waar emotie en herinneringen aan vastkleven..

Esmé mv Kay

Volgens mij heb ik het al eens eerder tegen je gezegd, hoe het van je afstraalt dat je zo onwijs gelukkig bent met je kinderen en je man, ik ben jaloers  maar vind het heerlijk om te lezen! Ik vond het al zo bijzonder hoe zeker je het wist dat je gezin niet compleet was zonder een 3e kindje, mens ik wou dat ik zo zeker wist wat ik allemaal wou in dit leven!

ben je al een beetje opgedroogd inmiddels ??

liefs Jenneke

jaloers, het is bij ons echt niet anders als bij een ander gezin hoor, alleen ben ik zelf  een sterk gevoels mens  en schrijf ik waarschijnlijk ook zo....je leest hier maar een klein stukje van mij hoor, mijn gevoelens voor mijn kinderen, dat is waar ik over vertel en die zitten heel diep en ik kan ze gewoon verwoorden op papier

ik ben inderdaad gelukkig met de mannen, maar dat wil niet zeggen dat het hier nooit dondert...want het kan hier ook echt flink te keer gaan hoor en dan vind ik ze allemaal niet zo aardig en heb ik meters behang nodig. Heb ik ook veel moeite om mijn geduld te   bewaren en moet ik gewoon wel eens tot 100 tellen.
Soms denk ik echt ik kom als enige van een planeet "vrouw"  en de andere van planeet "man" en dat voelt ook niet altijd fijn

Dus hier wordt er ook geregeld getwijfeld of ik het wel goed doe enz...
maar de essentie blijft...ik vind ze om op te vreten zo leuk!

liefs Pascal

liefs Pascal

oh enne...haha...inmiddels is het droog hoor en heerlijk ruim op zolder!

en inderdaad over het derde kindje wat nog ontbrak was mijn gevoel heeeeel duidelijk maar dat is niet op alle vlak zo hoor, dat ik zo zeker van dingen ben...zou willen dat ik dat was. Ik ben in nieuwe situaties best een onzeker typje (vandaar dat je mij niet op forumdagen ziet)
Ben ik wel de laatste jaren (maar ja, ik ben ook een oudje hier..38) gaan leren om op mijn gevoel te leven en niet altijd met mijn verstand.
Ik merk dat ik op mijn gevoel feilloos kan vertrouwen, dat klopt bijna altijd
Maar dat is de levenservaring van zo'n oudje als ik...

haha , zo nu heb je ook een hele andere kant van mij gelezen en dus niets om jaloers op te zijn...maar wel grappig dat je dat zo voelde...toch een compliment
X pas

Terug
Bovenaan