Trek "honger"midden in de nacht?

Hallo,

Nu ik bijna 15 weken zwanger ben loop ik tegen het feit aan dat ik s'nachts wakker word met echt een rammelende maag. Soms geef ik er aan toe en ik eet een banaan snel die word snel opgenomen.
Maar soms geef ik er niet aan toe maar ik vraag me af is dat slecht voor het kindje?

Liefs moi28

Kan geen kwaad hoor. Pas als je structureel te weinig gaat eten zou het kindje er na verloop van tijd last van krijgen. Jouw kindje pakt gewoon wat het nodig heeft....

Maaruh..... ik zou er lekker aan toe geven. Heerlijk dat 's-nachts snoepen. Ik zit 's-nachts regelmatig aan de brood met kaas en een hele dikke klodder mayo. Ik denk maar zo.... als mijn lichaam erom vraagt, heb ik het blijkbaar nodig. Die kleine beeb in mijn buik pikt al genoeg van mn energie, dus ik vul het graag weer aan. Ik heb wel het geluk dat ik nu met 13 weken op -1 kilo zit, dus daarvoor hoeft ik het ook nog niet te laten.

Pauline

hoi Pauline,

Ach ja ik ben "al" 2,5 kilo aangekomen is ook niet verkeerd in 15 weken maar ik ben ook niet misselijk geweest en zo dus dat scheelt denk ik ook een hoop.
Ik eet overdag niet meer dan anders wel volkoren brood en veel fruit appels kiwi's kan geen kwaad lijkt mij.

Als je trouwens kaas met Mayo lekker vind moet je er eens augurk bij doen dus een boterham met kaas augurk en Mayo zo lekker en nee niet omdat we zwanger zijn maar gewoon omdat het lekker is probeer maar eens......

En thx voor je reactie.

groetjes moi28

ik herken het ook, word ook regelmatig in de nacht wakker met enorme trek
maar ben te lui om eruit te gaan dus draai me gewoon om.
tenzij ik toevallig door aan van de kids wakker geworden ben en
er zowiezo toch uit moet dan wil ik wel eens de koelkast induiken.
Maar dat gebeurt niet veel, wil er ook niet teveel aan toegeven want
ben van mezelf al stevig dus wil niet extra gaan eten als het niet nodig is

Hoi,

Ik ga al vanaf mijn 16e wk elke nacht naar beneden voor een broodje hagelslag en een beker melk.
Ik heb idd ook echt honger.
Ben nu in totaal 15 kg aangekomen, waarvan ook veel vocht gelukkig. Heb echt van die olifantenpoten. Moet nog 2 dagen, dus mag niet mopperen.
Wat me laatste weken opvalt is dat mijn darmen ook gewoon doorgaan, dus ook s'nachts. Wordt bijna elke nacht wel wakker om te poepen, echt heel raar hoor.Gaat 24 per dag door, ga ook meerdere keren per dag.  Zal wel door het eten snacht komen.
NOu wordt ineens een ander verhaal geloof ik, hahahahaha
Niet teveel druk om maken hoor, zolang je niet patat gaat bakken  midden in de nacht zal het wel loslopen.

Evelien mv Dylan en 38+6 zwanger

Herkenbaar, dit is mijn tweede zwangerschap en bij beiden duurt de nacht te lang. Bij mij werkt het het beste om voor het slapen gaan nog even wat te eten. Probeer dan inderdaad wat gezonde dingen te eten, zoals een bakje yoghurt, een liga, wat fruit  of wat dan ook.
Verder neem ik als laatste twee vezeltabletten in. Die helpen mij  ook weer enorm bij de stoelgang, dus dat werkt voor mij dubbelop!

Ik heb in mijn nachtkastje standaard iets liggen (liga, sultana, dat soort dingen). Dan hoef ik er niet mijn bed voor uit, ander word ik veel te wakker. Dan kan ik snel even m'n honger stillen en daarna weer slapen.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan