Tripletest zonder medische indicatie

Lilian

Role  heeft nooit gezegd dat ze de zwangerschap zou afbreken mocht blijken dat het kindje SvD heeft. Het enige wat ze wil weten is wat de eventuele kosten van een test zouden zijn.  
Ook al is het je menig wat je geeft je komt erg vijandig over bij mij en ik denk ook bij anderen.  Ik weet dat je alleen wil duidelijk maken dat het om een leven wezen gaat wat uit liefde voortkomt en dat je niet zo makkelijk kunt beslissen over het wel of niet laten doorleven.
ik wens je een heel fijne zwangerschap en hoop dat dit kindje gezond is en lang genoeg blijft zitten.

Nou als iedereen zich in de discussie werpt dan heb ik ook nog wel wat.

Ruim een week geleden heb ik een miskraam gehad bij bijna 12 weken. We hadden een vlokkentest gepland en wisten ook dat als de uitslag niet goed zou zijn we de zwangerschap zouden laten afbreken. Hoe verdrietig ik nu ook ben over de miskraam blijf ik staan achter onze beslissing en ik weet zeker dat bij een volgende zwangerschap dezelfde beslissing zal maken.
Waarom: in februari hebben wij onze jongste zoon van 2,5 jaar verloren. Hij is 9 maanden ziek geweest (kanker). Hij, wij hebben gevochten met alles wat we hadden.
Ik weet donderdsgoed hoe kostbaar het leven is! (waarschijnlijk meer dan menigeen die daar gelukkig nooit bij stil heeft hoeven staan) Ik heb het meest waardevolle van een mensenleven verloren: mijn kind! Ik zou mijn leven geven om hem terug te krijgen. Maar.... ik weet ook heel goed dat ik voor ons gezin, voor onze oudste het niet meer wil om met een kindje ziekenhuis in en uit te moeten en het wellicht te verliezen. Dat is te zwaar. Ik wil mijn oudste niet opzadelen met de verantwoordelijkheid voor een broer of zus als wij er niet meer zijn. Want hoe je het went of keert, daar draait het uiteindelijk op uit.
Dus dat kleine beetje zekerheid dat je in kunt bouwen (zeker weten dat je kindje geen down of andere chromosoom afwijking heeft) willen wij graag hebben. Uiteraard kan er tijdens de rest van de zwangerschap of tijdens de bevalling misgaan of de baby wordt ziek net als onze jongste: dat kan, dat hoort bij de risico's van het leven. En hoe zwaar het zal zijn, dan zullen we het toch wel aankunnen.
Maar op voorhand weten dat er iets mis is, dat trekken wij niet, willen we niet.

keesje

Terug
Bovenaan