troostend naar bed

A

Anoniem

Guest
laten huilen dat kind! goed voor zijn longen! je vewent hem! etc etc. ik weet niet of ik er goed aan doe maar ik kan mijn kindje niet huilend in slaap laten vallen. ik ga gelijk naar hem toe in elk geval binnen 5 min, sus hem.. leg m in bed, en als hij weer huilt wieg ik m. maar huilend, krijsent kan ik m niet laten..

doe ik hier verkeerd aan? of laat iedereen zijn kind gewoon huilen

Hallo

Ik heb het mijn eerste ook wel gedaan dat ik er snel naar toe ging maar hij gingop een gegeven moment echt wel uitproberen hoor . Maar op een gegeven moment hoor je wel het verschil of er echt iets aan de hand is of om de roep van aandacht.

Bij mijn dochter wacht ik altijd wel even en dan als ik denk die stop echt niet ga ik kijken . Maar of je er verkeerd aan doe nee dat moet iedereen voor zichzelf weten iedereen doet het op zijn eigen manier en het is niet slechter of beter jij bent de moeder jij kent je kind het beste .

veel succes ermee
groetjes lisette

Ik laat Zifjon soms wel even huilen maar jij als moeder hoort zelf het beste welk huiltje menens is en welk huilte gwoon protest is van het naar bed gaan.
vertrouw op je mama instict maar altijd op ieder huilte METEEN reageren kan later ook tegen gaan werken. Kijk goed naar JOU kind en laat d erst maar kletsen.

liefs van mariska mama van Zifjon

Hoi hoi,

Tja dat is een hele moeilijke vraag. Onze meid heeft zich een tijdje ook in slaap gehuild. Ze was dan echt wat aan het jammeren. Dit duurde hooguit 10 minuten en dan viel ze in slaap. Nu ze aan het brabbelen is, hoor je haar vertellen en valt dan uiteindelijk ook in slaap.
Sommige kinderen hebben dat huilen dus ook gewoon nodig om in slaap te vallen.
Toen ze rond de 9 maanden was (inmiddels is ze 10.5 maand) heeft ze ook een periode gehad dat ze veel huilde als ze in bed lag. Zodra je de trap op kwam of haar kamertje op ging was ze stil. Ik heb haar toen inderdaad gewoon laten huilen, maar ging dat wel boven iets doen zodat ze me hoorde. Had ze niet het idee dat ze helemaal alleen was. Als ze erg lang bleef huilen ging ik naar haar toe en streek even over haar hoofdje of gaf haar een zoen. Dan ging ik weer weg. Zonder iets te zeggen en zonder haar uit bed te halen. Na 2 weken was het over. (was ook een beetje uitproberen van haar kant)
Ik weet dat het heel moeilijk is, maar het is het proberen waard.
Het ligt er natuurlijk ook aan op welke manier ze huilen. Als het zo'n zeurhuiltje is laat ik haar gerust liggen. Maar huilt ze uit paniek dan ga ik ook echt naar haar toe en krijg ik haar alleen maar stil door haar op te pakken.

Doe waar je jezelf het beste bij voelt en laat de rest maar lekker lullen.

succes Liefs Anne

Rond 6 maanden vond ik een half uurtje huilen wel kunnen hoor. Niet langer. Maar ze moeten toch leren om zelf in slaap te vallen.
Mijn schoonzus heeft dit nooit gedaan en na 4 jaar was ze nog bezig mijn nichtje in slaap te wiegen. Dat vind ik echt te gek.
Wanneer ze het moeten leren, ja dat moet je zelf bepalen. Maar als je eenmaal hebt besloten dat ze vanaf nu zelf moeten leren in slaap vallen ben je er in een weekje vanaf. Nu gaat dochter al maanden weer gewoon zonder te huilen, soms 5 min. jammeren, lekker zelf slapen.

Da's lastig, hoor, je kind huilend achterlaten. Leah gaat gelukkig nooit huilend naar bed. Als ze huilt, dan is er iets aan de hand en dan pak ik haar zeker op.
Toen ze een paar maanden oud was, had ze wel haar huiltje nodig om in te slapen. Dat huiltje herkenden we toen wel als zodanig. Ik vind dat je goed naar je kind moet kijken en naar jou als moeder. Bovendien kan je e.e.a. uitproberen: werkt het dat je kindje in slaap valt na xx tijd? Of wordt je kindje alleen maar overstuur? Dat soort dingen. Er is geen goede of slechte oplossing, wel een unieke oplossing die voor jou en je kind geldt!

Ik vind dat je dit niet zo zwart-wit kunt zeggen eigenlijk. Het ene huilen is het andere niet. Zarah kan soms ook wat huilen bij het in slaap vallen. Maar andere keren is ze echt van streek, en als ik dan niet naar haar toe ga, raakt ze echt helemaal overstuur. Ook de manier van troosten verschilt bij mij. De theorie die je overal hoort: niet uit bed halen, niet tegen ze praten, aai over de bol, nou, als Zarah echt overstuur is, werkt die methode absoluut niet. Dus dan haal ik haar eruit en troost ik haar in mijn armen.

Doe dus wat voor jou goed voelt! Overigens heeft mijn zus haar kind nooit wakker in bed gelegd en die is nu nog steeds elke keer haar zoontje in slaap aan het wiegen. Dat lijkt me echt niks, heel zwaar ook. Dus wakker in bed leggen daar ben ik helemaal voor. Maar ook dat lukt gewoon niet altijd.

Succes!

Hoi,

Ik vind dat je in het geval van huilen heel erg naar je eigen gevoel moet luisteren, ik kan er ook niet tegen om ze te laten liggen en dat doe ik dan dus ook niet, het is jou kind en als jij vind dat je moet troosten of wiegen dan moet je dat lekker doen!
Andere hebben toch zoveel meningen hierover, dat is ook goed iedereen en elk kind is anders dus maak hierin je eigen keus!

Gr MJ

Terug
Bovenaan