troostend naar bed

heyhey

ook ik kan nathalia niet in slaap laten huilen.

vind het zo zielig.

heb het wel geprobeerd hoor, dan zat ik zelf jankend op de bank omdat ik mijn kindje liet huilen.

nu slaapt ze bijna elke nacht bij ons in bed.

maar ze heeft het door hoor! sinds een paar nachten valt ze nu in haar eigen bedje in slaap, maar zodra ze merkt dat ze tussaen de spijlen ligt ipv tussen papa en mama in, is het huilen.

vanacht was het 12 uur toen ze kwam.

hup, weer bij ons het bed in.

ik kan echt van alles gaan proberen hoor, (zingen, kroelen bla bla bla) maar t werkt echt niet.

ze is echt pas stil zodra ze bij ons in bed ligt.

ook niet goed natuurlijk. maar zo komen we wel alle 3 aan onze slaap toe. ( en stiekem vind ik het heerlijk om naast nathalia wakker te worden hihihi)

doen we er verkeerd aan?

misschien wel. maar ik denk dat het per kind verschillend is. zoals ik al zei: ik heb al van alles geprobeerd en niks werkt.

ik vind gewoon dat je lekker moet doen wat jij wilt. :D

liefs, do

Ik laat haar een kwartier huilen, overdag een half uur als het nodig is. Meestal is ze na een paar minuten wel stil. Ook als ze echt paniekerig huilt ga ik er niet meteen naartoe en ook dan valt ze na een paar minuten in slaap. Tussen ons in wil ze niet slapen, alleen maar spelen. Ze slaap het liefst in haar eigen bed, gelukkig! Ik zou ze altijd een kwartier laten huilen vanaf zes maanden, ze moeten leren om zelf in slaap te vallen vind ik. Ik ken mensen wiens kindje anderhalf is en al anderhalf jaar tussen hun in slaapt, dat zou ik niet willen. Het valt mij wel op dat het altijd veel langer lijkt te duren, dat huilen, dan het in werkelijkheid is. Dan huilt ze nog maar vijf minuten en denk ik dat ze al een kwartier bezig is!  

Hoi,

Mijn zoontje huilt vaak ook wel, maar ik hoor wel het verschil tussen in slaap huilen of echt verdriet huilen.
Hier is het motto effe laten huilen, max een kwartiertje maar als hij stil is geweest bijv. 2 min dan gaat het kwartiertje weer opnieuw in.
Maar vaak slaapt hij wel binnen een kwartier tot half uur.
Echt laten huilen vind ik zelf erg zielig, ook je kindje wil geborgenheid en veiligheid.

ik weet niet hoe oud je kindje is, maar mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en leg al een hele tijd een knuffel erbij in bed.
Iedere keer dezelfde knuffel geeft een kindje ook een soort van veiligheid hoorde ik toen hij zo rond de 5 maanden oud was van iemand.

succes ermee
liefs marina

hoi,

leuk dat je dat schrijft marina van die knuffel, Rosco heeft er 2 een paardje(rokus)
en marieke( een wanstaltige beer die hij van oma marieke heeft gekregen)
ze zijn altijd in bed bij hem hij knuffelt ze en sabbelt en bijt in ze.
Ik vind het schattig en geloof dat hij er "steun" aan heeft. Hij huilt zich bijna nooit in slaap, wordt wel weer veel te vroeg wakker, maar ja.
Als hij wel moet huilen dan doe ik dat zo'n 10 min en ga dan even kijken als er niks is
doe ik geen aai maar ga direct weer. het lijkt inderdaad heel lang maar heb mezelf aan gewent om op de ovenklok te kijken en dus niet direct te gaan. Toen ik net bevallen was zette ik altijd het klokje van de oven want keek toen bij iedere seconde op de klok.
Dus ik snap het wel maar als je van af wil dan moet je doorzetten en als je als Do bent dan moet je er maar gewoon lekker van genieten.

groeten czaar

dag lieve mensen bedankt voor jullie reacties, ik voel me in elk geval een stuk zelfverzekerder.
maar ik geloof dat dat nu eenmaal bij t moederschap hoort..
liefs filiz mama van semih 12mnden en een weekje

Hoi,

Doe wat je gevoel zegt, dan is het vaak wel goed! De tip van de knuffel werkt hier ook goed. Ik heb er twee die om de beurt ook in de wasmachine gaan. Zijn twee heel verschillende knuffels maar het werkt als een trein. Dat geeft haar troost.
Ik vind dat je vaak ook wel aan het huiltje kan horen wat er aan de hand is. Zo kan ik aan het huiltje horen als ze op de buik ligt of wanneer ze moeilijk in slaap kan komen.
Lekker je gevoel blijven volgen!
Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan