TROTS OP MIJN OUDERS

Ik lees wel eens dat mensen niet blij zijn met de goede bedoelingen van hun ouders/schoonouders. Ik ben dat wel.
Waarom?
Mijn vader heeft een vreselijke jeugd gehad. Hij kent zijn eigen vader niet en zijn moeder verwaarloosde hem. Mijn moeder heeft als kind voor haar broers en haar zieke moeder moeten zorgen. Ook geen pretje.
Mijn ouders hebben altijd goed voor mij en mijn broer gezorgd.
Dat ze nu een kleinkind hebben is voor hun het mooiste in hun leven. Soms zeggen ze wel eens dingen uit goede bedoelingen. Ik volg niet alle adviezen op, wij voeden Femke zelf wel op. Maar ze zijn zo nauw betrokken bij hun kleindochter. Ik ben gewoon kei trots op ze. Er zijn ook genoeg ouders die zich erg afzijdig houden, en dat is hun ook goed recht.
Maar ik vind dat ze geweldig met Femke omgaan en ik ben dan ook oprecht trots op ze.

Ik begrijp de verhalen van andere mensen ook wel, maar ik zie het gewoon anders.

Ik moest het even kwijt.
Groetjes Linda

hoi hummie
goed van je dat je die beste mensen openlijk waardeerd!!mensen waarderen elkaar te weinig vind ik vandaag de dag.iedereen loopt over elkaar te klagen.ik word daar weleens droevig van.
maar helaas hoor ik zelf bij een van die klagers.ik waardeer en respecteer andere mensen en zeker mijn ouders en schoonouders.alleen kan ik het helaas niet naast me neerleggen dat mijn schoonouders zo overbezorgd zijn en echt merkbaar twijfelen aan ons als ouders en mijn schoonvader zelfs "gedreigd"heeft boas bij ons weg te halen als hij zag dat het niet goed ging.nou is dit minder lomp bedoeld als het klinkt,want hij is van zichzelf erg bot maar wel lief,maar hij zegt t wel.als er echt iets loos was in ons gezin geef ik hem helemaal gelijk.maar toen ze de dagen nadat boas bij hun was geweest en na elke fles een mondje teruggaf,elke dag belden om te vragen hoe het nu met boas was,of ik al bij de dokter was geweest,ik de voeding wel maakte met afgekookt water en of ik wel geproeft had of de melk niet zuur was,was bij mij het hek van de dam.
we hebben hier flink ruzie over gehad,waarbij mijn schoonvader bleef roepen dat ik hun ook moest begrijpen(ze hebben nog een dochter van 16 die al honderde keren in t ziekenhuis heeft gelegen en geopereerd is omdat ze een ernstige darmziekte heeft),
maar uiteindelijk begrepen ze mijn frustratie wel en is t goed uitgepraat.maar bij mij is er toch wat kapot.als boas gaat huilen omdat hij moe is en er weer eens geroepen word dat hij krampjes heeft moet ik echt even een brok wegslikken.heel jammer maar waar.ik kan het niet meer.en zo heeft iedere "klager" wel een excuus.maar toch denk ik dat wel allemaal wel trots zijn op onze ouders en schoonouders,maar dat dit te makkelijk vergeten word en de "vervelende" dingen te goed onthouden.
heel goed om het eens hardop uit te spreken!

Hoi Linda!

Ik ben blij voor je dat je ouders hebt om trots op te zijn! Dat moet een rijk gevoel zijn en daar ben ik stiekem wel een beetje jaloers op. Geniet er maar van!

Liefs,

Eveline

hoioi
Ben het helemaal met kari eens..
En ontzettend fijn met lieve ouders.. Zelf ben ik een geen wel geen wel geen klacher/.. haha
maar ja het zijn je ouders en die willen wel het beste voor hun kleinkind..(af en toe denk ik alsof ze denken dat ze zelf nog een keer ouders zijn geworden..
haha

gr sylvia

Ik sluit me bij Eveline aan. Fijn dat jij zulke goede en lieve ouders hebt; wees er zuinig op. Ik heb dat niet met mijn ouders, maar gelukkig wel met mijn schoonouders en daarom ben ik ook extra blij met en trots op hun. Het geeft mij wel steun te lezen dat jouw vader het ondanks zijn rotjeugd zo goed van afbrengt: zo wil ik het ook!

Ook ik ben dolblij met mijn schoonouders. Die zijn stapelgek op ons kleine ventje. Iedere dag printen ze een foto uit en zetten die in de woonkamer. Daarom krijgt mijn schoonpa als het vaderdag is een digitale fotolijst. Dat scheelt heel veel inkt voor de printer.
Het zijn schatten van mensen die er altijd voor ons zijn als dat nodig zou zijn.

Dus ook hier: hulde aan de opa's en oma's.

Groetjes,

Annemiek

Hallo!

Heel lief dat je dat zo schrijft! Natuurlijk moet je trots zijn op je ouders, zeker  als zij zoveel voor jou en je gezin betekenen. Zelf ben ik ook hartstikke  blij met  mijn ouders en de opvoeding die ze mij gegeven hebben! Zij zijn zooooo trots op hun kleindochter en staan altijd voor ons klaar. Ik heb ook nog een tante die voor mij ook als de oma van Senne voelt, want met haar heb ik dezelfde goede band.

Ik wil alleen wel nog even reageren op je opmerking over het 'klagen' over goedbedoelde adviezen. Ondanks dat ik ontzettend veel van mijn ouders houdt en zij de allerliefste opa en oma voor Senne zijn, kan het toch wel eens voorkomen dat ik me erger over goedbedoelde adviezen. Gelukkig kan ik met mijn ouders heel goed hierover praten. Een goede relatie hebben betekent niet altijd dat je het overal over eens moet zijn!

Groetjes,
Dionne

Ik ben ook heel blij met mijn ouders en schoonouders hoor!!! En iedereen mag dat weten ook!!

Maar ik merk van mezelf wel dat ik me veel meer irriteer aan vanalles dan anders en dat zal nog wel van de hormonen komen...denk dat het vanzelf wel  weer minder word!

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan