trots; overdag zindelijk!!

Hoi hoi!!

Ik durf het bijna niet te zeggen... maar mijn meissie is al bijna 6 dagen droog overdag (op 2 ongelukjes na)!! Ze heeft niet eens meer een luier aan als ze wakker is! Ze geeft zelf aan dat ze "POEP!!" moet en dan zetten we haar op de wc. Meestal is het alleen plassen, maar soms ook inderdaad  poepen! Ik ben zo trots! Het had nog niet gehoeven, maar omdat ze het uit zichzelf heeft aangegeven, vind ik het helemaal geweldig. Ik heb dan nu ook hemdjes en onderbroekjes gekocht, maar die zijn alleen nog een beetje aan de grote kant. Aangezien ze nog in maatje 74 rondhuppelt en de kleinste maat onderbroekjes en hemdjes die ik gevonden heb maatje 86 zijn... Maar het gaat! Voor het middagslaapje en voor 's nachts krijg ze wel nog een luier om.  Liever heeft ze dat ook niet want die smijt ze dan het liefste in de hoek. Maar daar begin ik nog even niet aan hoor!
Heeft het misschien toch effect gehad om haar al vanaf 8 maanden op de wc te zetten...

Groetjes, Marloes mv Marly (5 sept 2006)

Goed hoor! Lydia is er nu ook volop mee bezig, helemaal vanuit zichzelf wil ze steeds naar de paasee (Lydiaans voor wc) en het gaat een paar keer per dag goed, zelfs met poepen. Maar, zoals Hans al zei: ze snapt wat ze op de wc moet doen, maar nog niet dat ze alles daar moet doen, dus zonder luier doen we nog even niet...Had haar vanochtend wel even rondlopen in zo'n trainingsbroekje vd Hema (binnen badstof/buiten plastic) na een flinke plas op de wc, maar daar heeft ze toch in geplast, al zei ze van niet, aan haar gezicht kon ik zien dat ze het niet zo prettig vond aanvoelen.
Ik vind 8 maanden trouwens wel erg vroeg om te beginnen met oefenen. Ik kan me  niet voorstellen dat Lydia er op die leeftijd al iets van zou hebben gesnapt... Van wanneer is Marly trouwens? Lydia van 21 juli.
Groetjes, Rianne en Lydia

Wat goed zeg!!
Erg knap!

Kay geeft nu pas aan wanneer hij gaat poepen. Roept dan Poooooeeeep en knijpt in z'n luier.. Vond vroeger kleien ook al zo leuk hahahaha..

Misschien amar eens een potje halen en zien wat ie ermee doet. Vooralsnog geen zin in gehad. Alles op zn tijd!

Esmé mv Kay

Ik vind het ook een beetje errugh snel allemaal. Ik heb wel al een potje staan, maar verder dan ermee spelen komen we hier nog niet.
Fabio loopt net en gaat een beetje praten nu,   niet alles tegelijk hoor.
Ze zijn pas anderhalf en hebben nog alle tijd vind ik......maar wie ben ik.....

Groetjes van Cissy

PS Ik vind het wel heel knap van haar hoor, begrijp me niet verkeerd

Ik zet er ook helemaal geen druk achter, Lydia geeft alles zelf aan. Wel vraag ik ongeveer een half uurtje na het drinken als ze dan toevallig een schone luier moet of ze moet plassen. Verder vraagt ze er zelf om en dat vind ik voorlopig genoeg. Bij haar is het begonnen met een berenplasstoeltje dat ze helemaal geweldig vond in de winkel, dat hebben we gekocht met het idee dat dat dan misschien een goede steun zou kunnen zijn, en dat blijkt, al doet ze het meeste gewoon boven op de wc met brilverkleiner. Meisjes zijn trouwens toch vaak veel sneller hier in dan jongens, dus niets pushen voorlopig, ze gana het vanzelf interessant vinden, eerder heeft het toch geen nut...

Tuurlijk, Cissy, is het vroeg. Maar omdat ze het zelf aangeeft... ben ik toch stom als ik er niks mee doe, toch?  En dat ik haar met 8 maanden al op de wc heb gezet, komt omdat ik dat van iemand anders heb gehoord en  niet  gedacht had  dat Marly dan wat zou doen. Dus gewoon eens uitgeprobeerd voor de grap,  en... ging gelijk goed! Dus dan ook maar gelijk doorgezet.
En met weggaan doe ik haar nog wel een luier om hoor, voor de zekerheid.  Want ze moet wel gelijk naar de wc kunnen als ze  roept dat ze moet.  Effetjes ophouden gaat wel, maar natuurlijk niet té lang!

Groetjes!

Terug
Bovenaan