trots; overdag zindelijk!!

Knap hoor! Hier is het allereerste begin van zindelijk worden ook aangebroken: Julian vertelt het als hij gepoept heeft! hahaha. Nou ja, is toch een eerste bewustwording!
Vorige week lag hij op de commode scheetjes te laten en toen vroeg ik of hij moest poepen. Ja! zei hij en hij schoot omhoog, draaide zich om, begon te wijzen: die, die! Hij wees naar het potje (stond er alleen maar, hadden we nog nooit iets mee gedaan)! Dus ik was even helemaal perplex. Heb hem er zonder luier op gezet, maar er kwam niks. Luier aan gedaan en een paar minuten later kon ik een poepluier gaan verschonen!
Dat van het potje heeft hij waarschijnlijk op het kinderdagverblijf gezien, daar is een meisje bezig met zindelijkheidstraining.
Ik zet Julian nu wat vaker op het potje en laatst stond hij er naast en ging plassen. Hij schrok er zelf een beetje van en ik kon nog net de laatste druppels met het potje opvangen! hahaha! Ach, het komt later vast goed allemaal!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Ik vroeg me inderdaad af hoe kinderen zelf aan gaan geven dat ze op het potje willen ?? Als ze het als speelgoed zien gaan ze echt niet ineens zitten poepen op dat ding. Maar had er inderdaad niet aan gedacht dat veel kinderen het op een kdv zien bij andere kindjes.

Kian begint nu ook pas: "bah, boof" te roepen ( = bah. boven -> kortom, "mam je moet naar boven om m'n luier te verschonen). Maar goed, het begin is er!

Maar wat goed van Marly zeg! Dat scheelt een hoop luiers!

Liefs Nelleke

Wat ontzettend knap zeg!,dan is ze er echt vroeg bij.
Maar dat is mooi toch.
Als ik dat soms bij ons op het dagverblijf kijk,lopen er soms kinderen van bijna 4 rond met nog een luier..echt raar.
Mila gaat overdag regelmatig op de pot,ze is er zelf ook veel mee bezig.
Ze plast regelmatig op de pot en kan er ook al op poepen,maar ze is nog lang niet zindelijk.
Je mag zeker trots wezen!
groetjes piewie,mama van Mila 1,5

Oh, wat knap zeg!!!
Kan me voorstellen dat je enorm trots bent op je kleine meisje.
Ik heb de wc-trainer vanmorgen van de zolder gehaald, Linde verkrampt als ze moet poepen en heeft daar dus veel last van.
Misschien dat ze het op de wc wel interressant vindt?
Roos was met 3,5 jaar pas overdag zindelijk en we willen toch echt wel proberen om Linde zeker een jaar eerder zover te krijgen, ik ben benieuwd.
Gebruik jij een wc-bril verkleiner of een trainer met een trapje eraan vast?

groetjes Daniëlle.

Terug
Bovenaan